וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נטשה פצוע לאחר תאונה והורשעה בהריגה

עדי שמחוביץ

10.6.2009 / 11:54

בת אל שרעבי, בת 18 מת”א, הורשעה כי בזמן שנהגה ללא רישיון, הפקירה למוות את הנוסע שישב לידה, מחסן חמד. ”מי שנוהג ללא רישיון, צריך לצפות את התוצאה”

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (רביעי) בהריגה את בת אל שרעבי, בת 18, מתל אביב שהואשמה כי לפני שבעה חודשים, בזמן שנהגה ללא רישיון, ביצעה תאונה, והפקירה למוות את חבר שישב לצידה. שרעבי הורשעה בעבירות של הריגה, הפקרה אחרי פגיעה, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף וללא ביטוח בר תוקף.

על פי כתב האישום, סמוך לשעה 01:45 לקחה שרעבי את המכונית של אמה, זאת למרות שמעולם לא הוציאה רשיון נהיגה, ונסעה במהירות מופרזת ברחבי תל אביב. שרעבי אספה את חברתה ונוסע נוסף, מחסן חמדה והמשיכה בנסיעה פראית ובמהירות מעל המותר. בהגיעה סמוך למחלף איילון, איבדה המשיבה שליטה על הרכב והתנגשה בחזקה בעמוד דרך.

בעקבות ההתנגשות נהרג חמדה במושב האחורי, וחברתה נפצעה. שרעבי ברחה מן המקום ברגל, כשהיא מפקירה את הנוסעים הפגועים ברכב. היא הגיעה לבית אמה, החליפה את הבגדים שלבשה בעת התאונה והתכוונה לכבסם, על מנת למחוק כל סימן למעורבותה בתאונה. זאת ועוד, כאשר הגיעו השוטרים אל שרעבי היא סירבה למתן דגימת דם לבדיקת שכרות או סמים.

השופט צבי גורפינקל כתב בהחלטתו כי "עצם נטילת מפתחות הרכב של אמה של הנאשמת כשלנאשמת אין רישיון נהיגה, מהווה מעשה אסור. יש חזקה עובדתית שמי שאין לו רישיון נהיגה אין לו מהימנות בנהיגה. מי שעולה על רכב ונוהג בו ללא רישיון בכביש רטוב ובמהירות מופרזת, צריך לצפות את התוצאה. הנאשמת נטלה על עצמה סיכון בלתי סביר ולכן יסודות עבירת ההריגה מומשו כאן".

בנוגע לעניין ההפקרה אמר השופט גורפינקל כי למרות ששרעבי לא עזבה את המקום לפני שהגיע רכב ההצלה, היא לא עזרה לנפגע ולא היא זו שהזעיקה את העזרה. עוד אמר השופט כי האחריות מוטלת על נהג לעצור במקום התאונה, לבדוק את מצבו של הנפגע ולהזעיק עזרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully