המועצה לכבלים וללוויין קבעה בישיבתה האחרונה את כללי התוכן השיווקי בערוצים 9 ו-24 לתקופת בדיקה של חצי שנה. כללי המועצה התגבשו לאחר שהמועצה דנה בעמדות שהוגשו לשני שימועים ציבוריים שפרסמה ובדו"ח פנימי הסוקר את הסדרת התחום בעולם.
על פי כללי המועצה, תוכן שיווקי יהיה אסור בתוכניות חדשות וענייני היום, בתוכניות המיועדות לילדים, בתעודה ותחקיר. כמו כן, ובניגוד לכוונה הראשונית, תוכן שיווקי ייאסר בתוכניות מסוג דרמה וסרטים. לעומת זאת, תוכן שיווקי יותר בתוכניות בידור, ריאליטי וטלנובלות.
כללי המועצה קובעים הוראות לגבי חובת גילוי נאות ביחס לשיתופי הפעולה המסחריים ששולבו בשידור. כך למשל נקבע, כי בתחילת כל תוכנית, ובסיומה, תוקרן על כל שטח המרקע הודעה המבהירה כי במימון התוכנית השתתפו גורמים מסחריים ושולבו בה מוצרים שלהם.
בנוסף על חובת הגילוי הספציפי בכל מישדר ומישדר, דורשים כללי המועצה כי ערוץ המעוניין לכלול בתוכניותיו תכן שיווקי, ישדר גם תשדירי הסברה שיבהירו לציבור את משמעותם של שיתופי הפעולה המסחריים ואת אופן סימונם של משדרים הכוללים שיתופי פעולה מסחריים.
בנוסף, יותר לשלב בתכנית תוכן שיווקי רק במקומות בהם קיימת הצדקה ברורה לאזכור מבחינת שיקולי עריכת התוכנית, ובכל מקרה הצגת המוצרים לא תהיה בולטת ולא תעבור את תחום הסביר מבחינת משך הזמן, התמקדות המצלמה וכדומה.
לגבי שידור של קליפים הכוללים אלמנטים מסחריים, החליטה המועצה לקיים בחינה נוספת של העניין כאשר עד להחלטתה בנושא תיתן המועצה אישורי פרטניים על פי בקשה.
"תשלום כפול" עבור הטלוויזיה
ענת באלינט, "הארץ" מוסיפה:
איגודי הבימאים והתסריטאים והמועצה לצרכנות מתנגדים לאישור הפרסום הסמוי מחשש לפגיעה בחופש היצירה לטובת אינטרסים מסחריים, גניבת דעת של הצופים ופגיעה בהם כצרכנים. לטענתם, פרסום סמוי מביא ל"תשלום כפול" עבור הטלוויזיה - פעם דרך הפרסומות או דרך תשלום מנוי עבור הכבלים והלוויין ופעם דרך התוכניות שבהן יש פרסום סמוי. תקציבי הפרסום מגולמים במחירי המוצרים בסופו של דבר.
לאחרונה פנתה המועצה לצרכנות לממונה על הגנת הצרכן במשרד התמ"ת, יצחק קמחי, וביקשה את התערבותו כדי לעצור את המהלך של מוקדי.
מוקדי עצמו אמר, כי "לאחר תקופה ארוכה של דיונים והתחבטויות בנושא, גיבשנו לבסוף כללים שיסדירו את התחום הסבוך הזה. הכללים, הרלבנטיים רק לערוצים הייעודיים, מאזנים בין הצורך להתיר שיתופי פעולה מסחריים, המוסיפים מקורות מימון חיוניים, לבין הצורך לשמור על עצמאות היצירה, להגן על הצופים וליידע אותם על קיומם של שיתופי פעולה אלה. זו הפעם הראשונה שהצופים ייזכו לגילוי נאות ולהגנה בפועל".