וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל קרא לסגור הישיבה ביצהר, אך ממשיך להכיר בה

יהושע בריינר

14.11.2011 / 18:19

לפני כשבועיים, ולאחר קריאות רבות במערכת הביטחון לעשות כן, הוחלט לסגור את הישיבה "עוד יוסף חי" ביצהר. עם זאת, ממסמך של אכ"א עולה כי היא עדיין זוכה למעמד "ישיבה גבוהה" בצה"ל

יד אחת קוראת לסגור ישיבה, והאחרת ממשיכה לתמוך בה: במערכת הביטחון ובצה"ל פועלים מזה יותר משנה למען סגירת ישיבת "עוד יוסף חי" שבהתנחלות יצהר, כפי שהחליט באחרונה מנכ"ל משרד החינוך, שמשון שושני. עם זאת, לוואלה! חדשות נודע כי משרד הביטחון ואגף כוח האדם בצה"ל ממשיכים להכיר בישיבה כ"ישיבה גבוהה" – כזו המאפשרת לתלמידיה לדחות את שירותם הצבאי כחלק מ"תורתם אומנותם" של תלמידיה. כזכור, באחרונה הביאו דו"חות סודיים של שירות הביטחון הכללי להפסקת תקצוב הישיבה התיכונית שביצהר, ואף לסגירתה. בעבר אף אמר אלוף פיקוד המרכז, אבי מזרחי, כי יש להביא לסגירתה, לאחר שלדברי קצינים בכירים, תלמידיה מעורבים בפעולות "תג מחיר" נגד פלסטינים – ובעידוד רבניה.

עוד בנושא
משרד החינוך: נסגור ישיבת ”דורשי יחודך” ביצהר
המדינה מודה: התקצוב לישיבה ביצהר הופסק בשל תג מחיר

לפני כשבועיים נודע כי מנכ"ל משרד החינוך, שמשון שושני, החליט לסגור את ישיבת "דורשי יחודך", הישיבה התיכונית הפועלת במסגרת ישיבת "עוד יוסף חי", בעקבות הדו"חות המצביעים על מעורבות תלמידיה בפשעי שנאה נגד פלסטינים. גם הספר "תורת המלך", שנכתב על ידי ראש הישיבה, יצחק שפירא, והרב יוסי אליצור, המלמד בה, המתיר לכאורה הרג גויים, הביא להחלטת משרד החינוך, שבמשך השנים הזרים מיליוני שקלים לטובת תפעול הישיבה. בישיבה, מנגד, דחו את הטענות. "ההחלטה התבססה על חומר חסוי, בעוד כל הטענות שהגיעו כחומר גלוי התגלו כעורבא פרח", מסרו אז בתגובה רשמית, "החלטת משרד החינוך להצטרף לנלחמים נגד כתיבת מאמרים וספרים תורניים מהווה החלטה אומללה שמעמידה את המשרד בשורה אחת עם רודפי התורה בכל הדורות".

עוד נמסר אז כי "השימוש בחומר סודי, שאי אפשר להתגונן בפניו, אינה התנהגות של ממסד מתוקן, אלא של שלטון לא דמוקרטי". בהתייחסם לסוגיה הפנו בצה"ל לתגובת משרד הביטחון, בטענה כי רשימת הישיבות המוכרות לצורך דחיית השירות הצבאי היא החלטת המשרד, שם הפנו ללשכת שר הביטחון, שמסר בתגובה כי "הנושא מוכר, והוא נבדק הן עם גורמים בצה"ל והן עם הגורמים המשפטיים. ההמלצה בעניין תובא בקרוב בפני שר הביטחון".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully