וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי החגים: עשרות עובדי "ויטה פרי גליל" יפוטרו

קובי דוד

26.9.2011 / 12:20

"לא בטוח שאני יכול לקיים הרמת כוסית ולאחל לעובדים חג שמח ושנה טובה כשמעליהם מרחפת עננה שחורה של פיטורים", אמר יו"ר ועד העובדים. הניסיון להסכם עבודה למניעת הפיטורים לא צלח

הפגישה עם האוצר לא צלחה וגל הפיטורים במפעל "ויטה פרי גליל" שבחצור הגלילית עומד בעינו: יו"ר ועד העובדים במפעל, מוטי חזיזה, ומנכ"ל המפעל, אושיק אפרים, נפגשו אתמול (ראשון) עם סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, על מנת להגיע להסכם עבודה שימנע פיטוריהם של 58 עובדים ותיקים במפעל. בתום הפגישה לא נחתם הסכם, ועל כן הנהלת המפעל תיאלץ לפטר את העובדים בתום תקופת החגים. "אני כבר לא אופטימי. יצאתי מהפגישה בתחושה מאוד קשה. לא בטוח שאני יכול לקיים הרמת כוסית ולאחל לעובדים חג שמח ושנה טובה כשמעליהם מרחפת עננה שחורה של פיטורים", אמר אתמול חזיזה.

עוד באותו נושא:
תדהמה ב"פרי גליל": 58 עובדים קיבלו מכתב פיטורים
120 עובדים במפעל פרי גליל יפוטרו: "גזירה קשה"
לפני שנתיים וחצי: אושרה מכירת "פרי גליל" ל"חצי חינם"

הפגנת עובדים במפעל פרי גליל, אוגוסט 2011. ג'יליס
פיטורים בשל אי קיום הבטחות הממשלה לסייע למפעל. הפגנת עובדי המפעל לפני כחודש וחצי/ג'יליס

בתחילת חודש אוגוסט הודיעה הנהלת המפעל על גל פיטורים מסיבי, במסגרתו קיבלו 58 עובדים ותיקים, המהווים את הגרעין החשוב ביותר במפעל הודעות על סיום עבודתם, זאת בשל אי קיום הבטחות הממשלה לסייע למפעל, לדברי העובדים. כמו כן, הרשויות הממונות סירבו לאשר הקלות מס מינימאליות למפעל על מנת למנוע הפיטורים. על כן, נאצלה החברה להעתיק חלק מקווי הייצור של המפעל למושב לימן שבגליל המערבי, שם שוכן מפעל נוסף של החברה, על מנת להוזיל את עלויות הייצור. לאחר הגשת מכתבי הפיטורים יצאו חברי ועד עובדי המפעל למאבק, שבסופו הסתמן כי ייחתם הסכם בין הנהלת המפעל למשרדי האוצר והתמ"ת, שימנע את הפיטורים המידיים, אך כעת נראה כי המאבק לא צלח.

יו"ר ועד העובדים סיפר על מצבם של העובדים במפעל ואמר כי "כנראה שמה שהבטיחה המדינה לא יקרה. המצב שלנו עגום מאוד. חזיזה העריך כי לאחר החגים יקבלו כ-60 עובדים מכתבי פיטורים וציין כי כפי הנראה עובדי המפעל יעמדו בפני גל פיטורים נוסף. "סגן שר האוצר, הרב יצחק כהן, מנסה לעזור אבל משרד האוצר מתנגד לדעתו", אמר.

הייב טלל בן 41, אב לשלושה, העובד 26 שנים במפעל "ויטה פרי גליל", סיפר היום על התחושות במפעל ואמר כי "נמאס לנו להיות קורבן של פיטורים בכל שנה מחדש. זו תחושה מאוד לא טובה שגורמת לך לרצות לא להגיע לעבודה בכל בוקר מחדש". עוד אמר טלל כי "יש לי חברים טובים במפעל שאין להם חשק לחגוג את החג ולשמוח, כי יכול להיות שמחר הם יישבו בבית מחוסרי תעסוקה".

חבר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ ציון פיניאן (ליכוד), אשר תמך בעבר במאבקם של עובדי המפעל, אמר כי בתגובה להתרחשויות האחרונות כי הוא מתנגד נחרצות לפיטורי עובדים. "אנחנו תמכנו בעובדים ונמשיך לתמוך בהם עד כמה שצריך", אמר פיניאן והוסיף כי הוא ייזום, יחד עם יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, דיון דחוף של הוועדה בנושא. "אני מקווה שנוכל להגיע לפשרה בעניין ולמנוע את הפיטורים, אם לא - נצא בצעד חריף של הקפאת תקציבים למשרדי הממשלה. אני לא אתן יד בלזרוק 58 עובדים לאבטלה. זה יגרום נזק כבד. אני פשוט לא מבין את משרד האוצר".

מנכ"ל מפעל "ויטה פרי גליל" , אושיק אפרים, ביקש שלא להגיב לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully