וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערב: רגע השיא באו"ם - נתניהו ואבו מאזן ינאמו

טל שלו, שליחת וואלה! לניו יורק

23.9.2011 / 17:30

ראש הממשלה ויו"ר הרשות הפלסטינית ינאמו בפני העצרת הכללית ויציגו את טיעוניהם בעניין ההכרה בפלסטין, כמו גם את השקפותיהם בנוגע לסכסוך. מוקדם יותר יגיש אבו מאזן את בקשתו להכרה למזכ"ל האו"ם

בתום שבוע של דיונים, שתדלנות, נאומים ופגישות בין מנהיגים, תגיע הערב (שישי) העצרת הכללית של האו"ם לשיא, עם נאומיהם הצפויים של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, וראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפני מנהיגי העולם ונציגיהם. בטרם יעלה לנאום, יגיש יו"ר הרשות את בקשתו להכיר בפלסטין כמדינה עצמאית, אל מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון. בהמשך צפויה מועצת הביטחון של האו"ם, או לחלופין העצרת הכללית, להצביע בבקשה הפלסטינית. אם תוגש למועצת הביטחון, היא לא צפויה להצליח לקבל את תמיכתן של תשע מדינות – הרוב הדרוש כדי לאשר את ההחלטה. אם תוגש לעצרת הכללית, היא צפויה לזכות ברוב גדול – אך תהיה חסרת משמעות בפועל.

הכרזת מדינה פלסטינית - כותרות אחרונות
עימותים בין צה”ל לפלסטינים בגדה, מתיחות בבירה
אבו מאזן מתעקש: המשימה - חברות מלאה באו”ם
שעות גורליות: מי ישכנע את אומות העולם בצדקתו?

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם ספטמבר 2010. רויטרס
הוא ינאם ראשון. אבו מאזן/רויטרס

מוקדם יותר נודע כי בוסניה, שהייתה אחת המדינות "המתנדנדות" מבין החברות במועצת הביטחון, הודיעה כי תימנע בהצבעה. המדינות שצפויות, כמעט לבטח, לתמוך בהצעה הפלסטינית, הן רוסיה, סין, לבנון, הודו, דרום אפריקה וברזיל, ואליהן צפויה להצטרף גם פורטוגל. מנגד, יתנגדו להצעה ארצות הברית, קולומביה וגרמניה. בריטניה, צרפת, ניגריה ובוסניה יימנעו, וטרם נודע כיצד תנהג גבון. במקרה כזה, "תיפול" ההצעה הפלסטינית, וגם במידה ותצליח הרשות הפלסטינית לגבש תשע תומכות – צפויה ארצות הברית להטיל וטו על ההחלטה, מתוקף סמכותה כאחת מחמש החברות הקבועות במועצה.

בנאומו יקריא אבו מאזן את הבקשה להכרה במדינה, אותה הגישה לבאן. הלילה אמר אבו מאזן בפגישה עם 200 מנהיגים פלסטינים-אמריקאים כי "אני נתון ללחצים כבדים שמטרתם למנוע ממני מלפנות לאו"ם אבל אני רוצה לומר גם שאני הולך למועצת הביטחון ואין בכוונתי לסגת יהיו הלחצים אשר יהיו. אנחנו הולכים לממש את החלטת ההנהגה הפלסטינית למרות כל הלחצים. הממשל האמריקאי עשה הכול כדי שלא אפנה לאו"ם אבל אנחנו הולכים, יהיו המכשולים שניצבו בפנינו אשר יהיו". במהלך הציפייה לנאום, קרס בכיכר השעון ברמאללה מסך ענק שהוקם לצורך הצפייה באבו מאזן, ושני פלסטינים נפצעו באורח קל.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ישיבת מועצת הביטחון של האו"ם בנושא לוב, מרץ 2011. Stephen Chernin, AP
צפויה להפיל את בקשת אבו מאזן. מועצת הביטחון של האו"ם/AP, Stephen Chernin

נתניהו, מצדו, צפוי לקרוא לאבו מאזן לחזור לשולחן המשא המתן הישיר עם ישראל. נתניהו יציג בפני מנהיגי העולם את גרסתו לאירועי השנה האחרונה, והוא צפוי להדגיש את הצעדים הרבים שעשתה ישראל, לדבריו, בניסיון לחזור לשולחן המשא ומתן. באופן זה, שואף ראש הממשלה להפריך את המסר הפלסטיני, לפיו פנו למהלך חד-צדדי לאחר שנואשו מהליכים בילטרליים. בין היתר, יציין נתניהו את הקפאת הבנייה בשטחים, את הצהרותיו על תמיכה בפתרון של שתי מדינות לשני עמים, כפי שבאו לידי ביטוי בנאום בר אילן ובנאום בקונגרס במאי, וכן את קריאותיו החוזרות לפלסטינים לשוב לשולחן המשא ומתן, שלא נענו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully