וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: 5 ערבים-ישראלים חשודים בתכנון פיגועים

קובי דוד

15.9.2011 / 9:16

בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון נעצרו 5 צעירים, שתכננו לפי החשד לפגוע בחייל ובשוטר מג"ב המתגוררים בדבורייה, לחטוף את נשקם ולבצע פיגועים

חמישה ערבים-ישראלים נעצרו בחודש האחרון בחשד שתכננו לבצע פיגועי טרור, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. ארבעה מחמשת החשודים מתגוררים בכפר דבורייה ואחד מהם, התגורר בעבר בכפר. החמישה נעצרו בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית של מחוז צפון במשטרה.

מפקד מחוז צפון ניצב רוני עטיה סיפר לוואלה! חדשות כי "חשיפתה של חוליה מסוכנת זאת מנעה פגיעה באנשי כוחות הביטחון ובאזרחים. פעילותו הנחושה והמקצועית של שירות הבטחון הכללי בשיתוף היחידה המרכזית של מחוז צפון סיכלה את זממם של הנאשמים. שיתוף הפעולה המוצלח שבין המשטרה לשב"כ יימשך במטרה לחשוף חוליות נוספות אם ישנן".

עוד בנושא:

בחודש אפריל: 3 תושבי נצרת תכננו לפגוע בחיילי צה"ל
לפני שנה: שני ערבים מהצפון מואשמים בסיוע לפעיל חמאס
בשבוע שעבר: עשרות מחבלים נעצרו, נמנע פיגוע בבירה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נמנים עם זרם קיצוני באיסלם. חמשת העצורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

במערכת הביטחון מציינים כי החמישה נעצרו לפני שהצליחו להוציא אל הפועל את תכנוניהם. בין היתר תכננו החמישה לפי החשד לפגוע בחייל ובשוטר מג"ב המתגוררים בכפר, לחטוף את כלי הנשק שלהם ולבצע פיגועים נוספים בעתיד.

החמישה שנעצרו הם אסלאם עבד אלקאדר ח'ליל אטרש בן 24, מהדי ח'אלד סעדי מצאלחה בן 21, שאדי עלי פואד אברהים בן 19, אברהים סוהיל מחמוד אכתילאת בן 19 ואסמאעיל אברהים אמין אכתילאת בן 23.

לטענת שירות הביטחון הכללי, בחקירתם הודו העצורים כי הם נמנים עם זרם "הסלפיה ג'יהאדיה",זרם קיצוני באיסלם, המטיף לחזרה למקורות, ולמאבק אלים (ג'יהאד) בישראל, במערב ובמשטרים האיסלמים, שאינם מיישמים הלכה למעשה את "השריעה" (הלכות דת האיסלם).

אחד הנחקרים, אסלאם אטרש, הקים לדברי שב"כ פורום אינטרנטי, בו פרסם, בין היתר, מאמרי תמיכה בסלפיה-ג'יהאדיה ובעמדותיה הקיצוניות, וכן עמד בקשר עם שיח' נאט'ם סכאפה מנצרת, בדלן דתי העומד בראש תנועת "אנצאר אללה", שהוצאה, לאחרונה, אל מחוץ לחוק בידי שר הביטחון אהוד ברק, ואשר נחשב לאידיאולוג הראשי של הזרם בישראל, שמרכז הכוח שלו, לדברי הנחקרים, הינו בנצרת. יצוין, כי האידיאולוגיה של זרם זה עומדת גם בבסיס האסכולה הרעיונית של "אלקאעדה" וארגוני ג'יהאד עולמי נוספים.

סרטוני הדרכה באינטרנט

עוד הודו הנחקרים, כי הם צפו באינטרנט בסרטוני הדרכה, שעסקו בהוראות להכנת מטעני חבלה, באימונים בנשק, ובהסברים על שימוש בנשק. ברשות אחד העצורים נתפסו שרטוטים, שהוא הוריד מהאינטרנט, של מעגלים חשמליים המשמשים להכנת מטעני חבלה, כהכנה, לדבריו, לקראת ביצוע פיגועים בעתיד.

בשב"כ טוענים כי החמישה תכננו לפעול נגד נקודת המשטרה, שהוקמה בכפר דבורייה בשנת 2010, ובכלל זאת, לפגוע בחייל ובשוטר מג"ב, תושבי הכפר, ולחטוף את נשקם. הנחקרים כבר איתרו מועמדים לכך, אך נוכח מעצרם לא הצליחו לממש את תוכניתם. בנוסף, שוחחו הנחקרים על הדרכים להשיג מימון ואמל"ח לפעילותם, ועל הצורך לגייס נוספים. אחד העצורים אף חשב לנסות להתקבל לעבודה במשרד ממשלתי או במפעל אסטרטגי, כדי לנצל זאת לביצוע פיגוע במקום.

נגד החמישה הוגשו כתבי אישום לבית המשפט בנצרת, בעבירות שעניינן קשירת קשר לביצוע פשע, וקשירת קשר להקמת התאחדות בלתי מותרת ולביצוע עבירות אלימות ונשק. עוד מבקשים לציין במערכת הביטחון כי רצח נהג המונית יפים וינשטיין בחודש נובמבר 2009, בוצע על ידי פעילים שהשתייכו אף הם לזרם הסלפיה-ג'יהאדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully