וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תיאטראות מובילים יופיעו בהיכל בקריית ארבע"

יהושע בריינר

9.9.2011 / 0:03

בהתנחלות מספרים על הסכמים עם התיאטראות בית לסין, חיפה והקאמרי, שיופיעו בהיכל התרבות החדש. "מאמינים שהיוצרים למדו לקח ממקרה היכל התרבות באריאל ויציגו הופעות בכל הארץ"

התיאטראות בית לסין, הקאמרי וחיפה יופיעו בהיכל התרבות החדש של ההתנחלות קריית ארבע, שייחנך ב-19 בספטמבר - כך אמר אמש (חמישי) לוואלה! חדשות ראש המועצה המקומית מלאכי לוינגר. ההיכל החדש ייחנך יום לפני מועד בקשת ההכרה הפלסטינית באו"ם. לאור הסערה שעוררה פתיחת היכל התרבות באריאל, נמנעו עד כה מנהלי ההיכל בקריית ארבע מלהזמין הצגות שצוות השחקנים או הבמאים שלהן הביעו בעבר התנגדות להופיע מעבר לקו הירוק.

עוד בנושא
היכל תרבות ייחנך בקריית ארבע: "למנוע מהם תקצוב"
לבנת: "מברכת על פתיחת מוסדות תרבות בישראל"
שמחה באריאל: "הוכח שדין ההיכל החדש כדין הקאמרי"

"קריית ארבע-חברון תעלה על מפת התרבות בישראל ותהווה מוקד של פעילות תרבותית ענפה בכל מגוון אומנויות הבמה, המחול והתיאטרון", אמר ראש המועצה המקומית מלאכי לוינגר. מי שצפויים ליטול חלק בחניכת התיאטרון, המכיל 400 מקומות, הם יו"ר הכנסת ראובן ריבלין והשר לפיתוח הנגב והגליל, סילבן שלום. בעונת הבכורה של היכל התרבות ישובצו הצגות של התיאטראות המובילים, בהן "יום שלישי עם מורי" של הקאמרי ותיאטרון חיפה, "פולארד" של הקאמרי, "שם פרטי" ו-"אחרון ימיה" של בית לסין.

"כל הצגה שיכולה להופיע בתל אביב, אין סיבה שלא תופיע בקריית ארבע", אמר לוינגר לוואלה! חדשות. "גם הצגותיו של שמואל הספרי תופענה בהיכל התרבות החדש ואנחנו פתוחים לכלל היוצרים ולכלל ההצגות. אני מאמין שהיוצרים והשחקנים במדינה למדו מהלקחים של היכל התרבות באריאל ויציגו הופעות תרבות בכל רחבי ארץ ישראל. איננו בוחרים את ההצגות לפי דעות השחקנים או המחזאים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"כל הצגה שיכולה להופיע בתל אביב, אין סיבה שלא תופיע בקריית ארבע"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי לוינגר, תאריך פתיחת ההיכל מקרי לחלוטין. "סיימנו את השלמת ההיכל באוגוסט וכעת, לפני עונת ההרצה, נמצא המועד המתאים. הקשר בין התאריך להכרזות שונות הוא מקרי", אמר. "האוכלוסיה ביישוב שוחרת תרבות ואומנות וההיכל ייתן מענה לכלל התושבים שנאלצים לנסוע קילומטרים רבים על מנת לצפות בהצגות ובמופעי תרבות", הוסיפו ראשי ההיכל.

למרות הדברים, כלל לא ברור אם פתיחת היכל התרבות תתקבל בברכה על ידי רבים מהמחזאים בישראל. המחזאי יהושוע סובול אמר לוואלה!: "צריך להחריף את החרם על הדברים האלה. זו פרובוקציה ברורה. כל תיאטרון שהולך לשם, שם על עצמו חותם של משתף פעולה עם הכשלת כל סיכוי לשלום, כי המקומות האלה יהיו הקוץ בגרון וברור לחלוטין שמשם יבואו פרובוקציות וצרות. אני בטוח שהם לא יזמינו את הצגותיי, כי אני חושב שהם מחרימים אותי. אני בעד גם להכניס לכל הצגה סצנת עירום נועזת כדי לוודא שלא יוזמנו לשם".

בתיאטרון הקאמרי אישרו כי אכן יעלו בהיכל החדש שתי ההצגות המדוברות, "ימי שלישי עם מורי" ו"משפט פולארד".

מתיאטרון בית לסין נמסר בתגובה כי "אכן נפתח היכל תרבות חדש בקריית ארבע, ואנשיו פנו לתיאטרון בית לסין כמו לשאר התיאטרונים, אך שום דבר לא נסגר עדיין".

בהכנת הידיעה השתתפה שני גורקביץ'

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

(עדכון ראשון: 20:23, 08.0911)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully