וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופז: נתניהו מנע תדרוך של ועדת החוץ והביטחון

פנחס וולף

4.9.2011 / 13:59

לדברי יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ראש הממשלה ושר הביטחון מנעו מראש אמ"ן להציג סקירה בפני ועדת המשנה לנושאי מודיעין על הפיגוע בדרום. משרד הביטחון: "חלק ממשחק פוליטי קטנוני"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק הורו לראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי, שלא למסור מידע לוועדת המשנה למודיעין ולשירותים חשאיים בנושא חקירת הפיגוע בדרום, כך טען הבוקר (ראשון) יו"ר הוועדה, חבר הכנסת שאול מופז ממפלגת קדימה. לדבריו, המידע שנאסר לסקירה עוסק בממצאים שעלו מחקירת הפיגוע שהיה סמוך לאילת לפני כשבועיים. בתגובה, החליט מופז לבטל לחלוטין את הדיון בוועדה.

עוד בנושא:
ועדת חוץ וביטחון דחתה דו"ח על אירועי ספטמבר
משרד הביטחון דרש תוספת תקציב, מופז טירפד
"קיצוץ בתקציב הביטחון? שמופז לא יטיף לאחרים"

במהלך הדיון היום, אמורים היו נציג בכיר מהשב"כ וראש אמ"ן לתת סקירה הכוללת דיווח על חקירת הפיגוע המשולב בכביש 12 בו נהרגו שמונה ישראלים. כשנציג שב"כ נשאל בנושא, הוא אמר לחברי הוועדה כי אתמול קיבל שיחה מגורם מסוים שהורה לו לא לדבר על כך. גם ראש אמ"ן הודיע שקיבל הנחיה שלא להתייחס לעניין. לדבריהם, הדבר נבע מהעובדה כי התקרית נמצאת עדיין בחקירה. אחרי השלמת החקירה הוועדה תקבל מידע נוסף בעניין.

לדברי מופז, החלטתם של ברק ונתניהו פוגעת פגיעה משמעותית בעצמאות הוועדה ובביטחון המדינה, כלשונו, וביכולתה למלא את תפקידה כגוף פרלמנטרי. "ברור לחלוטין שבהחלטה אין דבר או חצי דבר של היבט מקצועי", אמר מופז, "כל החלטה כזו נובעת משיקולים זרים, שנועדו למנוע מהוועדה למלא את חובותיה כלפי הציבור". הוא אמר כי לא יאפשר את "המשך המגמה הזו", והודיע כי דרש מיו"ר הכנסת ראובן ריבלין לכנס מפגש דחוף עם ראש הממשלה נתניהו ועם שר הביטחון ברק, כדי להימנע מתקריות דומות.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "צר לנו שחבר הכנסת שאול מופז מנסה פעם נוספת להפוך את ועדת חוץ וביטחון ואת ועדות המשנה שלה לחלק ממשחק פוליטי קטנוני, שנועד לסייע לו במאבקים אישיים. לעצם העניין: תחקירים מודיעיניים ומבצעיים של אירועים מתקיימים קודם כל בתוך היחידות המבצעות - ואחר כך בין גורמי המודיעין. התוצאות מוצגות לרמטכ"ל ולדרג המדיני, ולאחר מכן לוועדות המשנה של הכנסת. כך היה מאז ומעולם, וכך יהיה גם בעתיד".

את תגובת ראש הממשלה לא ניתן היה להשיג עד למועד פרסום הידיעה. בצה"ל סירבו להתייחס לפרטים.

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully