וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתווכים בת"א: "מחאת האוהלים? מחאה של מפונקים"

20.7.2011 / 21:29

מתווכים הפועלים בעיר ממנה יצאה מחאת האוהלים, טוענים כי צעירי העיר רוצים מרכזי בילוי מתחת לבית, אך לא מוכנים לשלם יותר וממליצים להם לעבור לשכונת התקווה

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: טל רזניק, קריינות: אביב אברמוביץ')

משבר הדיור בתל אביב – גרסת המתווכים: בין חברי הכנסת, הפעילים החברתיים והכלכלנים הרבים, ישנו קול שעוד לא נשמע בנושא מחאת הדיור - המתווכים. לדבריהם, יש מלאי דירות להשכרה ומכירה בעיר (אבל זה מאוד יקר מהמרכז וצפונה), הסיכוי היחיד לקבל "משהו טוב" בימינו נמצא בשכונת התקווה, כפר שלם ואזור התחנה המרכזית ומחאת עיר האוהלים היא "מחאה של מפונקים".

עוד על מחאת הדיור:
נפל החוק לדיור בר השגה: "נחשף הבלוף של נתניהו"
דעה: צעירי רוטשילד – הפסיקו לבכות!
המאהל שלי: הכירו את אנשי המחאה
כל הארץ אוהלים - צפו במוקדי מחאת הדיור

מחאת הדיור בתל אביב, יולי 2011. אורי לנץ
"אנשי תל אביב הם מפונקים. רוצים מרכזי בילוי מתחת לבית אבל לא רוצים לשלם יותר". עיר האוהלים ברוטשילד/אורי לנץ

מתווכי דירות שעובדים בעיר ללא הפסקה טוענים ששכונת פלורנטין כבר מזמן לא נחשבת חלק מדרום תל אביב המוזנחת. לדבריהם, יש בשכונה מלאי דירות להשכרה ומכירה ואפילו בניינים שלמים. משה יאלי, מתווך צעיר שעובד ברחוב פלורנטין, קובע בנחרצות – המחירים עולים וימשיכו לעלות. "פלורנטין היום משתווה לאזורים אחרים מבחינת רמת מחייה ואנשים עוברים לכאן מהצפון הישן של תל אביב". יאלי סיפר כי מחירי השכירות לדירות 2-3 חדרים בשכונה, נעים בין 3,500 שקלים ל-7,000 שקלים. "לא זול, אבל לא נורא", כך הוא סבור.

אברהם בצלאל, בנו של יגאל בצלאל - מתווך מזה 40 שנים - סיפר כי מלאי הדירות צומצם בשנים האחרונות, אבל בין זה לבין המחאה אין דבר לדעתו. "המחאה ברוטשילד לא תעזור, כי מי שקובע את מחירי השכירות הם השוכרים לא המשכירים. אנשים צעירים צריכים לדעת להתמקח יותר. כל עוד הם יסכימו לשלם מחירים מטורפים – המחירים רק יעלו".

שכונת התקווה. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
הפתרון למצוקת הדיור? שכונת התקווה/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

אז מה הפתרון? לדברי המתווכים, על התל אביבים להתפשר ולפנות לכיוון דרום. "אנשי תל אביב הם מפונקים. רוצים מרכזי בילוי מתחת לבית אבל לא רוצים לשלם יותר. אפשר וצריך לגור בכפר שלם, שכונת שפירא ושכונת התקווה".

טניה סולוקין, מתווכת מזה 20 שנה, טוענת כי המבחר בשכונה אכן מצומצם יותר, אך מחירי הדירות טובים. לטענתה, דירות שני חדרים נמכרות אצלה בכ-600 אלף שקלים. "כן אפשר לקנות דירה בתל אביב – מי אמר שלא?", אמרה.

גם השכירות בשכונת התקווה זולה יותר מאזור המרכז. חדר אחד בשכונה הדרומית יעלה לשוכר 2,000 שקלים, ואילו דירת שני חדרים תעלה לשוכרים 2,500 שקלים בלבד. על מחאת האוהלים אמרה טניה כי "מדובר בחבורה של צעירים שמתאים להם לגור באוהל ברחוב רוטשילד ולא בשכונת התקווה".

בינתיים, מתווכים במרכז העיר טוענים כי מחירי הדירות אכן גבוהים באזור זה, אך טוענים גם כי יש מלאי דירות בשוק. אביטל, מתווכת שפועלת ברחוב רוטשילד, בו הוקמה עיר האוהלים, אמרה כי דירת שלושה חדרים לא תרד מ-7,000 שקל לשוכר. "יש הרבה דירות בשוק", היא מספרת, "והן מגיעות למשרדי המתווכים כי בעלי הנכסים לא מצליחים למכור. יש הרבה נכסים פנויים של משקיעים שיצאו מהשוק. יש הרבה דירות מחולקות – אבל המחירים מאוד גבוהים".

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully