וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת האוהלים: "דיור זה לא לוקסוס"

קובי דוד

18.7.2011 / 2:41

תושבים וסטודנטים רבים הקימו "עיר אוהלים" גם בב"ש במחאה על מחירי הדיור בבירת הנגב. בקריית שמונה צפוייה לקום בהמשך השבוע זעקה דומה. "השכירות עולה באחוזים לא פרופורציונליים"

אלברטו דנקברג

(צילום: אלברטו דנקברג, עריכה: יותם בן-דוד)

מחאת האוהלים מתפשטת: ארבעה ימים לאחר שהוקמה עיר האוהלים בשדרות רוטשילד בתל אביב במחאה על מחירי הדיור, הצטרפו אליהם אמש (ראשון) גם תושבי באר שבע והסטודנטים הלומדים בעיר. תושבי בירת הנגב, שחלקם עומדים בפני פינוי מביתם ואחרים בקושי מצליחים לשלם את שכר הדירה, שאבו את הכוח מהמחאה התל אביבית והקימו מתחם אוהלים משלהם.

עוד על מחאת הדיור:
המפגינים באוהלים אולי מרוצים, השכנים - פחות
דעה: מחאת הדיור - המחאה של ילדינו
מחאת הדיור בת”א: ”ממתינים לתשובות מנתניהו”

"אנחנו מנסים לעורר מהלך אחר - שצעירים ירצו להישאר בדרום ולא יגיעו לכאן רק כדי ללמוד למשך שלוש שנים ויחזרו בחזרה למרכז", הסביר אחד המשתתפים, "שזוגות צעירים ירצו להישאר בפריפריה. היום זה מגיע למצב שהשכירות עולה באחוזים לא פרופורציונליים".

עיר אוהלים שהוקמה בבאר שבע במחאה על מצוקת הדיור, יולי 2011. אלברטו דנקברג
"הכסף הגדול לא יישאר בתל אביב". ח"כ מירי רגב עם התושבים והסטודנטים בבאר שבע/אלברטו דנקברג

ח"כ מירי רגב (ליכוד) שביקרה במתחם האוהלים אמרה כי "הגענו לסיכום עם הקבלנים. זה שהכסף הגדול לא יישאר בתל אביב, אלא יבוא לפה – לנגב – זה בעיניי דבר מדהים. גם לאלה שחיים פה במשך שנים מגיע לזכות בקופון הזה של המדינה ולא רק למי שגר במרכז הארץ". במהלך השיחה שקיימה ח"כ רגב עם המפגינים הם ביקשו ממנה לקדם חוק דיור בר-השגה לכלל האוכלוסייה. "דיור זה לא לוקסוס", טענו.

עיר אוהלים שהוקמה בבאר שבע במחאה על מצוקת הדיור, יולי 2011. אלברטו דנקברג
"הכוח בידיים שלנו". עיר האוהלים שהוקמה בבאר שבע/אלברטו דנקברג

חיים ברקוביץ', תושב העיר, סיפר כי "משרד השיכון הציע לנו שכר דירה של 1,250 שקלים. עם השכר הזה אני יכול לשכור באזור הזה מלונה כי כל בית של 2.5 חדרים באזור הזה עולה לפחות 3,000 שקלים. יש לנו צו פינוי מהבית לעוד עשרה ימים ואנחנו עלולים למצוא את עצמנו ברחוב".

לדברי אדר שטרן, סטודנטית הלומדת בעיר, לא מדובר במצוקה של מספר הדירות, אלא בשכר שהתושבים נדרשים לשלם עבורן. "יש מספיק דירות, פשוט מה שקורה זה שאנחנו לא עוצרים ומתמקחים ולא בודקים את השווי האמיתי בגלל הבהלה של למצוא דירה במהירות. אם נירגע ונבין שהכוח בידיים שלנו אז בעלי הדירות יתיישבו", הסבירה.

בהמשך השבוע: מחאת האוהלים תגיע לצפון

בתוך כך, מחר צפויים סטודנטים ממכללת תל חי, הסמוכה לקיבוץ כפר גלעדי שבאצבע הגליל, ותושבי קריית שמונה להקים אוהלי מחאה בכיכר צה"ל בעיר, במחאה על מצוקת הדיור ובעיית שכר הדירה בקרב הסטודנטים אשר קורסים תחת נטל התשלומים.

יו"ר ארגון צל"ע (צעירים למען עירנו), אביחי שטרן, מיוזמי המחאה בצפון סיפר לוואלה! חדשות כי "בקריית שמונה לא הופשרו קרקעות לזוגות צעירים כבר שנים רבות. הצעירים שרוצים להישאר לגור בעיר, נאלצים לצאת להרחבות מחוץ לכותלי העיר. המצב הפך בלתי נסבל, אין להשיג דירות לזוגות צעירים". לדבריו, "שכר הדירה הולך ומתייקר בכל מועד מחדש. כתוצאה מכך, אוהלי המחאה יהפכו להיות הבית שלנו לעת הקרובה. אנחנו נצא לעבוד ונחזור בכל לילה לישון שם, עד שלמישהו יהיה אכפת מאיתנו".

קבוצת הסטודנטים ממכללת תל חי שהגו את הרעיון, שוקדים בימים אלו על הכנת האוהלים. "זה אבסורד שאין לנו איפה לגור. שכר הדירה בשמיים והעולם נוהג כמנהגו", אמר יו"ר אגודת הסטודנטים, אביעד רוזנפלד, " אין תעסוקה ראויה לצעירים, אין איפה לגור והכי חמור שבתור סטודנט אני משלם קרוב ל-2,000 שקלים על דירה בקיבוץ". רוזנפלד, סטודנט בשנה שלישית ללימודיו בפסיכולוגיה, תושב חיפה, מתעקש להתגורר בצפון גם לאחר סיום לימודי התואר. "אני מאוד אוהב את האזור ואת האנשים שחיים כאן, גם אחרי הלימודים הייתי מעוניין לגור פה, אבל מה לעשות שהמצב הנוכחי לא מאפשר זאת. הגיע הזמן שממשלת ישראל תעורר משנת החורף שלה ותתחיל לעזור לנו. ככה אנחנו לא יכולים להמשיך", הסביר.

האם למחאת האוהלים יש עתיד? הצביעו בפייסבוק

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully