וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס מפתיע: "יש שלום בירושלים, הסכם רק יהרוס"

רמי שני

14.6.2011 / 13:37

נשיא המדינה ביקר ביישוב הבדואי חורה וסיפק התבטאות לא שגרתית מצידו: "בירושלים חיים ועובדים בשלום, אך אם ינסחו זאת בכתב תתרחש מלחמת עולם"

התבטאות מפתיעה של נשיא המדינה, שמעון פרס, בהקשר למשא ומתן המדיני עם הפלסטינים. פרס אמר היום (שלישי) כי באופן מעשי יש בירושלים שלום, והסכם כתוב רק יהרוס זאת. לדבריו "בירושלים חיים ועובדים בשלום, אך אם ינסחו זאת בכתב תתרחש מלחמת עולם", כלשונו.

פרס אמר את הדברים בבית הספר למדעים ביישוב חורה שבנגב, שם נפגש עם תלמידים וקיבל סקירה על עבודות הפיתוח הנעשות במקום. במהלך הסיור התייחס פרס לתהליך השלום ואמר כי "אנחנו באמצע תהליך ולא צריך לקפוץ למסקנות. אני בטוח, ששני העמים משוכנעים שהפתרון הנכון לשים קץ לאיבה זה שתהיינה שתי מדינות ולא מדינה אחת ששני עמים רבים עליה. צריך להביא בחשבון, שכל העמדות הנוכחיות הן עמדות פתיחה. במשא ומתן מתחילים בעמדות פתיחה ומסיימים בעמדות סיום. בדרך כלל, בעמדות הפתיחה מצהירים את ההצהרות המקסימליות. הן הוצהרו ועכשיו צריך למצוא דרך לעבור מהצהרות למשא ומתן, שהוא צריך להיות יותר דיסקרטי וקצת יותר סגור".

הוא הוסיף כי "כל הדתות מתפללות היום בירושלים, התפילות עולות למעלה והממשלה לא מתערבת בהן".

הנשיא שיבח את היישוב הבדואי וציין כי הוא מקווה שכולם ייקחו דוגמה מהמתרחש בו. בהתייחסו לדו"ח גולדברג, בראשות שופט העליון בדימוס אליעזר גולדברג, שקבע כי יש להכיר בכפרים הלא מוכרים בנגב ככל שניתן ולתת להם גופשנקא חוקית, אמר הנשיא כי "הבדואים הם לא בעיה, אלא הם חלק מהנגב".

עוד באותו נושא:
הנשיא פרס: "ישראל חזקה היום מתמיד"
הנשיא פרס: "ישראל צריכה להציג תוכנית שלום"
פרס בתל חי: "אסד ימצא בישראל פרטנר לשלום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully