וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרקו להם עצם: לחיילים רוסים הוגש אוכל לכלבים?

20.5.2011 / 1:38

סרטון שהפיץ רס"ן בשירותי הביטחון הרוסיים טוען כי לחיילים בבסיס בסיביר הוגש אוכל לכלבים, במטרה לחסוך כסף. "זה מביך, אבל האוכל הוגש להם כתבשיל", טוען הקצין, שהודח עקב הפרסום

חיי כלב: קצין שהודח משירותי הביטחון של משרד הפנים הרוסי טוען כי במטרה לחסוך כסף, הוגש ללוחמים בבסיס בוולדיווסטוק אוכל המיועד לכלבים. הקצין, רס"ן איגור מטייב, ביקש לחשוף לפני מספר שבועות מספר מקרים של שחיתות המתבצעים בבסיסו שבסיביר. הוא העלה סרטון בעניין לאינטרנט, והודח באופן מידי משורות היחידה. במרכז הסרטון מתמקד התפריט הקולינרי הייחודי בבסיס המרוחק.

"זה מביך להודות בעניין, אבל לחיילים ניתן אוכל המיועד לכלבים. האוכל הוגש להם כתבשיל", סיפר מטייב בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס. הוא הוסיף כי תוויות האוכל המקוריות הוחלפו בתוויות התמימות "בשר באיכות גבוהה", וכי הדבר נעשה מסיבות תקציביות.

קצינים בבסיס מכרו הנדל"ן וגרפו הרווחים

מטייב עצמו לחם בשורות רוסיה בעימותים בצ'צ'ניה בשנות ה-90, ולדבריו הוא הודח בעקבות הסרטון שהעלה, ובכוונתו לערער על ההחלטה בקרוב. בסרט הוא הציג מספר דוגמאות לשחיתות המתנהלת בשירותי הביטחון הרוסים, ואף קרא לנשיא, דמיטרי מדבדב, ולראש הממשלה, ולדימיר פוטין, להתערב בעניין. בין היתר, הוא גם ציין כי 18 מהגרים בלתי-חוקיים הוחזקו בבסיס הנידח במשך כשישה שבועות, וכי הורו להם לבצע עבודות בנייה וניקיון בבסיס. "הם היו קוריאנים או סינים, אני לא יודע כי לא היו לי מסמכים בעניין", ציין מטייב. עוד ציין הקצין כי נכסי נדל"ן בשטח הבסיס נמכרו לידיים פרטיות בלא רשות, והרווחים נגרפו לכיסיהם של קצינים בבסיס.

עד כה, לא הושגה תגובה רשמית של שירותי הביטחון ברוסיה, המסונפים למשרד הפנים במדינה, ומנותקים מהצבא. עם זאת, גורם מטעמם מסר לסוכנויות הידיעות הרוסיות כי מספר מהאירועים שתיאר מטייב אכן התרחשו, אבל טופלו זה מכבר, וכי חקירה נפתחה בעניינם.

מטייב הוא לא הראשון להפיץ ברבים את שמועות השחיתות בקרב שירותי הביטחון. הנשיא מדבדב אף הכריז על כך ברבים, ואמר כי השחיתות המשתוללת היא אחת מהבעיות הגדולות הניצבות בפני שירותי הביטחון הרוסים. עקב כך, מתבצעות בימים אלה מספר רפורמות בשירותי הביטחון – רפורמות שדווקא עודדו את מטייב לפרסם את הדברים. "הרפורמות קורות, ועלינו לומר את הדברים הללו, עלינו לעודד תשומת לב לעניינים האלה", הוא ציין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully