וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 שנה אחרי: ליאורה מצאה משפחה ב"יד ושם"

22.4.2011 / 0:06

לאחר 53 שנים, איתרה ליאורה תמיר את בן דודה שלא ידעה על קיומו. זאת לאחר שבתה מצאה באתר של יד ושם דף-עד של סבתה. "פתאום אני לא לבד, אני מרגישה שאני פותחת דף חדש"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

ליאורה תמיר-שפירא איבדה את אביה וכן את רוב משפחתה בשואה. בגיל 12, לאחר השואה, התייתמה גם מאמה. אתמול(חמישי), לאחר 53 שנים, מצאה שריד למשפחה שנספתה באירופה. המפגש המרגש התאפשר הודות למאגר קורבנות השואה ביד ושם.

הקשר בין ליאורה לקרוב משפחתה נוצר לאחר שבתה, אילנה, מצאה באתר האינטרנט של יד ושם דף-עד של סבתה שנספתה בשואה. הדוד, שכתב את דף העד נפטר, אולם בנו, אריה שיקלר, בן דודה של ליאורה מדרגה ראשונה – מתגורר בחיפה.

"פתאום אני לא לבד. אני מרגישה שאני פותחת דף חדש בחיים שלי, שעכשיו הדברים יהיו אחרת", סיפרה ליאורה בדמעות. היא נולדה בפולין בשנת 1946, והוגלתה עם אמה, קרובתה היחידה שנותרה בחיים, לרוסיה. עם פטירתה של האם, נשלחה לבית יתומים. ליאורה התחתנה ברוסיה ושם ילדה את בתה. היא עלתה לארץ בשנת 1979 ומתגוררת כיום בתל אביב. בשנים האחרונות גילתה כי אמה שהתה בארץ בין השנים 1926 ל-1932, וגורשה על ידי הבריטים בשל פעילות קומוניסטית.

אביו של אריה שיקלר, שמחה, נולד באוקראינה ועלה לארץ בשנת 1926 כשהיה בן 15. הוריו שנותרו בברודי, וכן שני אחים נוספים, נרצחו בשואה. "פתאום מישהו מצלצל אליי ואומר לי- אני המשפחה שלך", סיפר אריה שיקלר. "זו הרגשה של מתנה שנתתי לאמא שלי משפחה, ואיזשהו סיום וסגירת מעגל. אני מתכוונת להמשיך ולחפש", הוסיפה הבת אילנה.

עדכון ראשון: 22:45

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully