וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 שנות מאסר לגבר שהורשע באונס של קצינת צה"ל

גלעד גרוסמן

12.4.2011 / 14:18

גבר בן 42 נשלח ל-10 שנות מאסר, לאחר שהודה והורשע בהסדר טיעון באונס קצינת צה"ל. "מעשיו של הנאשם מגלמים את המפלצתיים שבמעשי האונס", כתבו השופטים בהכרעתם

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר היום (שלישי) 10 שנות מאסר על אליהו מומן, שהודה והורשע במסגרת הסדר טיעון באונס של קצינת צה"ל לפני כשנתיים וחצי.

מומן, חסר בית בן 42, התגורר תקופה מסוימת בתל אביב, בשכנות לקצינה, כיום בת 27. ביולי 2009 הוא ארב לה כשיצאה מדירתה, התנפל עליה בחדר המדרגות בבניין בו התגוררה, דחף אותה חזרה לדירה, הטיח את ראשה ברצפה מספר פעמים ואז אנס אותה. לאחר מכן הוציא את התעודה שלה והחל לשנן את מספר תעודת הזהות שלה, ואז אמר לה שצריך היה להרוג אותה.

הקצינה סיפרה לאחר האונס שהיא מתקשה להתגבר על התקיפה, וכי היא מפחדת שלאחר שחרורו, מומן ינסה לנקום בה. בשל הפחד שלה ממנו, היא הודיעה אף כי היא מסרבת לקבל ממנו פיצויים. פסיכיאטרית שבדקה את מומן קבעה כי הוא סובל מהפרעות נפשיות והתנהגותיות כתוצאה משימוש בסמים, והוא אף אושפז מספר פעמים בעבר. בשלב הטיעונים לעונש, כאשר נשאל על ידי השופטים אם ברצונו לומר משהו, מומן החל בתגובה לזמזם ולהמהם.

"למרבה הצער, בתי המשפט מורגלים כבר בכתבי אישום המתארים עבירות מין קשות, וכתב האישום בתיק זה הינו מן החמורים שנתקלנו בהם. מעשיו של הנאשם מגלמים את המפלצתיים שבמעשי האונס, שכל אישה ונערה נרעדת מפניהם", כתבה השופטת ד"ר דפנה אבניאלי בגזר הדין. "האלימות הקשה והמזעזעת בה נקט הנאשם כלפי המתלוננת, החילול החוזר ונשנה של גופה ונפשה, הפלישה לפרטיותה – כל אלה מצטרפים למסכת זוועתית, שהמתלוננת ציינה כי היא מתקשה להשתחרר ממנה. מעשי הנאשם חבלו בגופה של המתלוננת והסבו נזקים, אולי בלתי הפיכים, לנפשה. זיכרונות האירוע הטראומתי נצרבו בתודעתה וימשיכו ללוות אותה כל ימי חייה".

  • עוד באותו נושא:
  • אונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully