וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש יחליט האם לבחון מימון נסיעות רה"מ

פנחס וולף וגלעד גרוסמן

7.4.2011 / 22:32

בעקבות התחקיר בערוץ 10, יבדוק היועמ"ש יהודה וינשטיין האם יש מקום לבחון את המימון הכפול לכאורה של נסיעות נתניהו. עורך דינו של נתניהו: "שני הגופים המממנים הם בעצם בגוף אחד"

משרד המשפטים הודיע הערב (חמישי) כי היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין יחליט בקרוב אם לבחון את הטענות בדבר מימון כפול לכאורה של נסיעות ראש הממשלה בנימין נתניהו. במשרד המשפטים ובפרקליטות יוחלט אם יש מקום להמשיך בבדיקה או שמא יש לחכות לסיום בדיקת מבקר המדינה בנושא.

עו"ד דוד שמרון, פרקליטו של נתניהו סיפק הערב "הוכחה ניצחת", כהגדרתו, לכך שלא היו חשבוניות כפולות בנסיעותיו של ראש הממשלה. לדבריו, "מסתבר ששני הגופים שהוזכרו בערוץ 10 כמי שמימנו את נסיעת נתניהו לניו יורק בשנת 2006 הם בעצם אותו ארגון", זאת משום שלדבריהם "Jewish Heritage Foundation International" (הקרן הבינלאומית למורשת יהודית), הוא הגוף המגייס תרומות בארה"ב עבור "המרכז הרפואי אשדוד", כך שמדובר בגוף אחד.

לטענתו, זאת הסיבה שמשרד הנסיעות ביטל חשבונית שיצאה עבור "המרכז הרפואי אשדוד", משום שנאמר לו ש"Jewish Heritage Foundation International" הוא הגוף המגייס את התרומות ולכן גם זה שמממן את הנסיעה. "זו גם הסיבה שאנשי 'המרכז הרפואי אשדוד' השיבו בחיוב לשאלה האם שילמו עבור נסיעת ראש-הממשלה, שכן הם התכוונו לכך שארגון המגייס עבורם תרומות שילם". שמרון חזר והדגיש כי, "בנסיעותיו של ראש הממשלה, נתניהו, לא היתה אף לא אגורה אחת של תשלומים כפולים. אנו מקבלים שתפקידו של עיתונאי לבקר את ראשי המדינה, אבל אנו מצפים שיפורסמו דברי אמת. אמש לא שודרה האמת, לפיה אין שום כפל תשלומים. לאור זאת משפחת נתניהו תגיש בשבוע הבא תביעת דיבה הן על דברי אי האמת ששודרו אמש והן על דברי אי האמת והדיבה ששודרו בכתבה הראשונה".

משרד הנסיעות "איילה", ארגון Jewish Heritage Foundation International וארגון הבונדס שלחו מכתבים בנושא לעו"ד שומרון. הקרן אישרה במכתבה כי היא ארגון אמריקאי המגייס תרומות עבור הקמת בית חולים באשדוד, וכי נתניהו נסע לניו יורק ב- 2006 עבור הארגון "לשם הגברת המודעות לצורך הקמת בית חולים באשדוד". לדברי הקרן, "אנו היחידים ששילמנו עבור נסיעה זו ושום ארגון אחר לא שילם עבורה. החשבונית הראשונה הוצאה על שם לא נכון ולכן ביקשנו הוצאת חשבונית על השם הנכון". ואילו מסוכנות הנסיעות נכתב, "הרינו לאשר כי חשבונית מס' 39299 בוטלה על ידי במערכת הממוחשבת של 'איילה נסיעות ותיירות' במועד הרלוונטי, ובמקומה הוצאה חשבונית מס' 39447 ביום 7/12/06 על אותו סכום. חשבונית זו אכן שולמה בהמחאה בנקאית דולרית לפקודתינו שהגיעה ביום 28/12/06. מעולם לא התקבל כל תשלום בגין החשבונית המבוטלת".

מחדשות 10 נמסר כי הפרטים שנחשפו בתוכנית "המקור" לגבי שתי הנסיעות של ראש הממשלה ורעייתו לניו יורק וללונדון ראויים לבדיקה על ידי הרשויות המוסמכות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully