וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנון לערב חג הפסח: העלאת קרבן בהר הבית

מוטי לוי

6.4.2011 / 13:53

כ-1,000 יהודים כבר נרשמו לקמפיין המדמה אירוע הלקוח מתקופת בית המקדש. המשטרה לא צפויה לאשר את האירוע, מחשש למתיחות בין יהודים למוסלמים במקום

לקראת חג הפסח, פתחה בימים האחרונים "הקרן למורשת בית המקדש" בקמפיין שמטרתו לגייס כמה שיותר יהודים להירשם ולהגיע להקרבת קרבן פסח בהר הבית. לפי ההלכה, נחשבת ההקרבה לאחת משתי המצוות החשובות ביותר ביהדות. "אם המשטרה תאשר, נקריב את הקרבן", סיפר היום (רביעי) יוזם הפרויקט ומי שעומד בראש הקרן, הרב יהודה גליק.

אם יאושר האירוע, בשעות אחר הצהריים של ערב חג הפסח, צפויים תושבי ירושלים והמתפללים המוסלמים בהר הבית לחזות במחזה הלקוח מתקופת בית המקדש: קבוצת פעילי הארגון ורבנים יעלו להר הבית בליווי כבשים ועזים. על ההר הם יקימו מזבח, מבנה קטן עשוי אבן, עליו יוקרבו הבהמות ועורן ייפשט תוך כדי שירת תפילת ה"הלל". לאחר ההקרבה יועברו הבהמות בשלמותן לצלייה, כאשר בסופה יהיה על כל הנוכחים לאכול חלק מהבשר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רבנים מהקרן למורשת בית המקדש בהר הבית. עתרו לבג"ץ בשנה שעברה על מנת שהטקס יאושר במסגרת חופש הפולחן/מערכת וואלה, צילום מסך

מפתיחת ההרשמה נרשמו להקרבה כ-1,000 איש. על כל אחד מהנרשמים היה לשלם 12 שקלים המשמשים לרכישת הכבשים העזים שישמשו לקורבן הפסח. אם ההקרבה לא תתאפשר לבסוף, צפוי הכסף לשמש למטרות צדקה. גם בשנה שעברה ניסתה קבוצה קטנה מפעילי הארגון לקבל את אישור המשטרה להקרבה אך ללא הצלחה. עתירתם לבג"ץ בנושא לא התקבלה, לאחר שנקבע כי ההפרעה הצפויה לסדר הציבורי גוברת במקרה זה על חופש הפולחן.

הרב יהודה גליק סיפר, כי רבנים מובילים בציבור החרדי ובציונות הדתית, ביניהם, רבה של צפת הרב שמואל אליהו נתנו ברכתם ליוזמה. בשיעור שמסר לאחרונה פסק הרב אליהו כי "באם תינתן רשות להקריב קרבן פסח – אין לבטלו".

באשר להשלכות הצפויות של ההקרבה על המתח בין יהודים ומוסלמים סביב איזור הרב הבית אמר אליהו בשיעורו כי "כשבני ישראל רצו להקריב את קרבן הפסח הראשון שלהם במצרים, הם חששו שהעולם יגיב על כך קשה. גם היום מאיימים עלינו שכל תזוזה שלנו בהר הבית תפתח מלחמת עולם. בדיוק על זה נאמר 'כימי צאתך מארץ מצרים אראנו נפלאות' ואחת הנפלאות היא שנוכל להשתחרר מאימת הגויים בנפשנו, כמו שהשתחררנו מהם במצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully