וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השלטון המקומי: בלי הסכם עם העו"סים - נשבות

10.3.2011 / 11:47

מרכז השלטון המקומי הודיע כי אם עד יום שני הקרוב לא ייחתם הסכם עם העובדים הסוציאליים, הרשויות המקומיות יקיימו שביתת הזדהות מלאה ביום שלישי

האסיפה הכללית של מרכז השלטון המקומי החליטה בישיבה שקיימה היום (חמישי), כי אם עד יום שני הקרוב לא ייחתם הסכם עם העובדים הסוציאליים, הרשויות המקומיות יקיימו שביתת הזדהות מלאה ביום שלישי. בשלטון המקומי הבהירו עם זאת, כי השביתה לא תכלול את מוסדות החינוך.

לדברי יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, "השלטון המקומי נאלץ לשבות, כיוון שעבודת העובדים הסוציאליים היא בלב השירות שאנו מעניקים לתושבינו. אנחנו דורשים, כמובן, שיפוי מלא עבור כל הסכם שייחתם".

למאבק העובדים הסוציאליים הצטרפה גם עיריית חיפה, שהשביתה אתמול את שירותיה למשך שלוש שעות. בשעות אלה המשרדים היו סגורים ולא התקיימה קבלת קהל. עם זאת, מערכת החינוך בעיר המשיכה לפעול כסדרה. בהודעה שפרסמה עיריית חיפה בנושא נאמר כי "מצבם של העובדים הוא אות קלון. העירייה ועובדיה מתפללים שיישמע קולם של העובדים".

אמש הסתיימה פגישתם של נציגי העובדים הסוציאליים ונציגי האוצר הסתיימה בבית ההסתדרות בתל אביב ללא הסכמה. לדברי נציגי העובדים, השובתים זה חמישה ימים, "האוצר דבק בעמדתו לפיה לא ניתן להחיל הסכם קיבוצי על העובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות".

סגן שר האוצר, יצחק כהן, עזב בזעם את הדיון, ואמר כי "ראשי ההסתדרות ממציאים עובדים חדשים בעמותות. לא תוגש הצעה טובה יותר מזו שהגיש אתמול האוצר בדבר תוספות השכר למגזר הציבורי". גורמים באוצר ציינו אמש כי אם השביתה תימשך, ייתכן שתופנה בקשה לבית הדין לעבודה להוציא צו מניעה נגד העו"סים ולכפות עליהם לשוב לעבוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully