וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח הצעירה בת"א: "הגיע הזמן שמישהו יתעורר"

איילה חננאל

9.3.2011 / 3:21

"הנשים פה חיות בשטח הפקר", כך אמר בעל ההוסטל "דלת לתקווה" בת"א, אליו נהגה להגיע אולגה ארטומונוב שנרצחה אתמול ושמה הותר לפרסום. "יותר מדי נשים נרצחו מאז שפתחנו את ההוסטל"

האישה שנרצחה אתמול (שלישי) בתחנה המרכזית הישנה בת"א זוהתה. אולגה ארטומונוב, ילידת 78. מדובר באזרחית ישראלית, אשר עלתה ארצה מברית המועצות לשעבר לפני מספר שנים חוקרי המשטרה מנסים לאתר קרובי משפחה נוספים שטרם נמצאו. כל כיווני החקירה נבדקים, ביניהם גם שוד שהסתבך או לקוח אלים - ואירע דווקא ביום האישה הבינלאומי.

כמו כן התברר כי היא אם לילד בן חודש ימים, שנשאר יתום והמאושפז כעת בבית החולים. רוב תושבי האזור מכירים את אולגה תחת השם "נטעלי" ובמהלך שלושת השנים האחרונות, היא נהגה לפקוד את הוסטל "דלת לתקווה" בתחנה המרכזית הישנה בת"א, אותו מנהל דייב פיקווט.

ההוסטל הפועל מזה כארבע שנים, משמש כמקלט לנשים העוסקות בזנות בתחנה המרכזית הישנה, רובן עקב התמכרות לסמים קשים, המגיעות לזכות במיטה וארוחה חמה, להתקלח, ולקבל פינה בטוחה לשהות בה, ולו לשעות ספורות. בהוסטל התקבלה הידיעה על דבר מותה של האישה בזעזוע רב. פיקווט מספר כי מדי יום נהגה אולגה שהייתה חסרת בית, להגיע למקלט שבניהולו ולאכול ארוחת חמה.

"הכרתי את הבחורה במשך שלוש שנים. היא הייתה זרוקה ברחוב עם ילד בבטן. ניסינו לעזור לה, לנסות לדובב אותה אבל היא חוותה כל כך הרבה דברים קשים במהלך חייה הקצרים שהיא סירבה לשתף פעולה", הוסיף פירקווט. "אני מרוסק ממה שקרה", הוסיף. "רוב הנשים שמגיעות לפה הן קורבן של אונס, התעללות מינית ואלימות וכתוצאה מכך, הדרדרו לזנות ושימוש בסמים וחיים ברחוב. יותר מדי נשים נרצחו ונהרגו מאז שפתחנו את ההוסטל. הנשים שנמצאות פה חיות בשטח הפקר והגיע הזמן שמישהו יתעורר".

"דמה הותר ע"י המדינה"

ההוסטל פועל ללא כל תקציב או סבסוד מטעם הרשויות ועל בסיס התנדבות ותרומות, למרות המחסור הבולט במקלטים ותוכניות שיקום לנשים בתחנה המרכזית העוסקות בזנות. לאחרונה עמד ההוסטל של דייב בפני סכנת סגירה, לאחר שעיריית ת"א דרשה ממנו תשלום בגין חוב ארנונה על סך מאה אלף ש"ח, בתוספת לארנונה חודשית בגובה שמונת אלפים ש"ח עקב הגדרתו של המבנה בו שוכן ההוסטל כמפעל.

בעקבות מחאה תקשורתית, העירייה הסכימה להפחית מסך החוב, אך לא מעניקה למוסד שום תמיכה כספית. "אם הייתי יכול הייתי משאיר את הוסטל פתוח 24 שעות ביממה", אמר פירקווט . "מדי יום מגיעות לפה רק עוד ועוד נשים והמצב רק מדרדר. אני צריך לחיות עם זה שבסוף היום, הן חוזרות לרחוב ונופלות קורבן לרצח. עצם העובדה שהרצח הזה קרה דווקא ביום האישה, ממחיש עד כמה מצבן של הנשים שבלית ברירה הגיעו לאזור הזה הוא קשה, ועד כמה החברה מתעלמת מהמצוקה שלהן".

תנועת "אחותי -למען נשים בישראל" אמרה בתגובה כי "אנו מביעות זעזוע עמוק על רציחתה הנפשעת והאכזרית היום של אולגה ארטומונוב בתל אביב. רציחתה מתווספת לרציחתן של אלפי נשים בישראל בכל ימות השנה. הקריאה שלנו - די לאלימות ולאפליה נגד נשים היא קריאה ודרישה בכל ימות השנה ונמשיך להשמיע אותה עד שתפסק האלימות הנוראית המתירה את דמינו".

"אולגה ז"ל עבדה בזנות והייתה מכורה לסמים", נכתב עוד בתגובה. "נשים רבות נמצאות במצב מחפיר זה ברחבי שכונת נווה שאנן באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב. דמה של אולגה הותר תחילה על ידי המדינה וכעת, משרוצחיה של אולגה מסתובבים חופשיים, לא ננוח ולא נשקוט עד שיתפסו ויכלאו אחרי סורג ובריח לכל חייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully