וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל חיוך: צה"ל יממן טיפולי שיניים ללוחמים

יהושע בריינר

7.3.2011 / 16:45

גורמי הרפואה בצה"ל הבחינו כי חיילים רבים מזניחים את הטיפול בשיניהם ושכנעו את בכירי הצבא לממן פרויקט טיפולים בחינם ללוחמים. "הם חשופים יותר לפגיעות שיניים מחיילים עורפיים"

אחרי שנלחמו בחיזבאללה ובחמאס, הגיע הזמן להילחם בעששת: בצה"ל הוחלט באחרונה כי כל לוחם זכאי לקבל שני כתרים על חשבון הצבא. הפרויקט שמכונה "כתרים ללוחמים", מוצע לכלל הלוחמים, לאחר שגורמי הרפואה בצה"ל הבחינו כי חיילים רבים מתגייסים כשמצב בריאות הפה שלהם חמור וכי הם אינם מטפלים בבעיות בשל העלות הגבוהה של הטיפול. יוזם הפרויקט, מפקד מחלקת שיקום הפה בצה"ל, סגן-אלוף ד"ר פול שדה שכנע בכירים בצבא כי יש להשקיע בפרויקט על מנת לטפל בלוחמים.

"דרג הלוחמים בצבא חשוף יותר לפגיעות שיניים מחיילים עורפיים כתוצאה מתנאי השירות שלהם בשטח", אמר עוזר קצין הרפואה הראשי לרפואת שיניים סגן-אלוף ד"ר אלון שנקמן. "אנו קוראים לכלל הלוחמים בעלי תעודת לוחם להגיע למרפאות השיניים בבסיסים ולקבל את הטיפול", הוסיף. במקביל, נשלחו מכתבים לבתיהם של כלל הלוחמים בצבא עם קריאה דומה.

בחיל הרפואה צופים כי בשנה הקרובה יוסיפו כ-1,00 כתרים לפיותיהם של החיילים ולאחרונה עברו רופאי השיניים הצבאיים בקרב חיילי חטיבת הצנחנים, גולני והנח"ל וביצעו את טיפול השיניים ללוחמים. "לא תמיד יש זמן לצחצח שיניים לפני פעילות מבצעית", סיפר לוחם בצנחנים, "בקרוב אסיים את השירות שלי אז לפחות אסיים אותו עם חיוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully