וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: שבעה מטוסי כיבוי ינחתו בארץ באפריל

7.3.2011 / 14:40

בדיון הוועדה לביקורת המדינה גילה רה"מ כי בחודש הבא ינחתו בישראל שבעה מטוסי כיבוי, הראשונים שירכיבו את טייסת הכיבוי. השר אהרונוביץ' הבטיח כי לא יהיו פיטורים במערך הכבאות

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

ראש הממשלה בנימין נתניהו גילה היום (שני) בדיון בנושא מערך הכבאות בוועדה לביקורת המדינה כי הממשלה עומדת להשלים הקמת טייסת כיבוי משבעה מטוסים שיגיעו באמצע חודש אפריל, "זה ייתן מענה לשנתיים וחצי עד ארבע שנים הבאות", דברי נתניהו. לדבריו, שניים מבין המטוסים יהיו מדגם "סקופינג" שביכולתם לאגור מים מהים.

נתניהו אמר עוד, כי "השאלה הקריטית היא מדוע ביטלו את 'כוס המים המוסקת'. אם הייתי צריך לשאול מה השאלה הקריטית לאירוע בכרמל – זו השאלה. זו החלטה שהתקבלה על ידי שרון והיו שם את השרים לבני ואולמרט. צריך לומר שמי שהתנגד זה אלי ישי ושרי ש"ס. חמישה ימים לאחר שובי מיוון, שלושה חודשים לפני השריפה, מנכ"ל משרד רה"מ הוציא מכתב שמתייחס לרכישת שני מטוסי כיבוי אש היכולים לנחות ים וביבשה, וביקש לקבל התייחסות של שירותי הכבאות. המכתב הזה נשלח. לי היה ברור לחלוטין שאנחנו לא יכולים שלא תהיה לנו יכולת מוטסת כזאת, עוד לפני ששמעתי ועדות ולפני שמישהו דיבר, כי אני אחראי למדינה".

בדיון השתתפו ראש הממשלה, נציגי המשפחות השכולות, שר הפנים אלי ישי, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ' וכן נציגי הכבאות. ראש הממשלה פנה בפתח דבריו למשפחות ואמר: "אני יודע שאין באמת פתרון אמיתי למה שאתם חשים בפנים, החיים עושים את שלהם אבל נשארת הצלקת". הוא הוסיף: "המילה שיקום היא מטעה למשפחות שכולות. להיות משפחה שכולה זה להיות נכה ללא תג נכות, זה סוג של גדיעה. כל גדם כזה מגליד אבל נשאר גדם".

"התרענו על הליקויים"

השר לביטחון פנים, שמערך הכבאות צפוי לעבור תחת חסותו, הבטיח כי בניגוד לפרסומים שונים, לא יהיו פיטורים במערך הכבאות. "אף כבאי לא יפוטר, כולם ייקלטו במסגרת, בין 300 ל-500 כבאים שיתוקננו במערך החדש. בתוך עשרה ימים תתפרסם הודעה על גיוס 100 כבאים נוספים".

במהלך הדיון ניתנה רשות הדיבור לדני רוזן, בן זוגה של תנ"צ אהובה תומר שנספתה בשריפה בכרמל. רוזן העביר ביקורת חריפה על שרי הפנים, הביטחון והאוצר ואף על התנהלותו של ראש הממשלה. דבריו גרמו לסערה בישיבה כאשר חברי הכנסת מהליכוד תקפו את רוזן והאשימו אותו בכך שיש מאחוריו אינטרס פוליטי. ח"כ כרמל שאמה-הכהן הפריע לרוזן בדבריו ואמר: "הוא שכח לספר לנו שהוא נפגש עם ציפי לבני לפני הדיון עכשיו". יו"ר הוועדה חסון ניסה להרגיע את הרוחות והשיב לח"כים: "אין לכם טיפת סובלנות לדברים שאתה לא מסכימים להם". לאחר מכן הורחקו מהישיבה חברי הכנסת אופיר אקוניס, שאמה-הכהן וציון פניאן, אולם לאחר מספר דקות שבו אקוניס ושאמה-הכהן לדיון.

מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס שעל בסיס הדו"ח שכתב על מערך הכבאות מתקיים הדיון, אמר כי "זהו דו"ח חמור מאוד מהבחינה הזאת שהיו ממצאים קשים לאחר מלחמת לבנון השנייה, וכתוצאה ממה שהתרחש שם. התרענו על הליקויים שהתגלו אז. לצערי הרב, הדברים בחלקם הגדול לא הגיעו לפתרון, כאשר אנחנו מתייחסים לנושא שירותי הכבאות וההצלה לעת חירום".


(עדכון ראשון - 11:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully