וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחה בשבועיים מתן גזר דינו של משה קצב

27.2.2011 / 13:44

גזר דינו של הנשיא לשעבר, שהורשע באונס, היה אמור להינתן ביום האישה הבינלאומי, אך נדחה ל-22 במרץ מסיבה שאינה ברורה. ביהמ"ש החליט על הדחייה, בלא שהועברה בקשה לכך על ידי הצדדים

בית המשפט המחוזי בתל אביב הודיע הבוקר (ראשון) כי גזר הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב, שהורשע בשורה של עבירות מין, נדחה מ-8 במרץ, ליום שלישי 22 במרץ. גזר הדין היה אמור להינתן ביום האישה הבינלאומי, ולא ניתן הסבר לדחייה. עם זאת, ההחלטה על הדחייה התקבלה מבלי שסנגורי קצב או הפרקליטות פנו לבית המשפט.

הפרקליטות ביקשה באחרונה מבית המשפט המחוזי בתל אביב לגזור "עונש מאסר ממושך" על הנשיא לשעבר, ולחייבו לפצות את המתלוננות "פיצוי משמעותי". מנגד, ההגנה ביקשה שלא לגזור עליו מאסר בפועל.

"להתחשב בעינוי הדין שנגרם לקצב"

על פי תקציר הדיון שהותר לפרסום, הגישו התובעים - עורכי הדין רונית עמיאל ונסים מרום - תסקיר קורבן בעניינה של א' ממשרד התיירות ותיארו את הפגיעה במתלוננות ואת הנזקים שנגרמו להן. השניים טענו כי העבירות בהן הורשע קצב הן עבירות חמורות, במיוחד נוכח מעמדו הרם ונוכח עשיית המעשים תוך ניצול סמכותו כלפי הכפופות לו. הפרקליטות גם ציינה את פער הגילאים והמעמד שבין קצב למתלוננות, ואת ריבוי המעשים.

מנגד, פרקליטיו של קצב, עורכי הדין אביגדור פלדמן, ציון אמיר ואבי לביא, טענו כ יש להתחשב בעינוי הדין שנגרם לקצב, המתבטא בשפיטתו על ידי התקשורת עוד לפני שהועמד לדין ונמצא אשם. ההגנה טענה שלקצב נעשתה "דמוניזציה" בציבור, ועורכי הדין הדגישו את "גלי השנאה והלעג" שהיו מנת חלקו במשך ארבע שנים, "אשר אין להם אח ורע בכל תולדות ההיסטוריה המשפטית בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully