וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנתיים זה רק תרגיל: טילים "נפלו" בקריה בת"א

יהושע בריינר

23.2.2011 / 14:48

מראות דומים להרס ברעידת האדמה בניו זילנד נצפו גם בבסיס הקריה בתל אביב, אבל במקרה זה מדובר למרבה המזל בתרגיל בלבד. חיילי פיקוד העורף תרגלו התמודדות עם נפילת טילים בבסיס

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

על רקע הצלחת מערכת הביטחון בניסוי של מערכת ההגנה "חץ 2" ליירוט טילים ארוכי טווח שנערך בארצות הברית, קיימו בימים האחרונים כוחות של פיקוד העורף תרגיל ראשון מסוגו במסגרת גדודית, במהלכה תרגלו פגיעת טילים ארוכי טווח בעורף המדינה. על פי מתווה התרגיל, הצליח האויב לפגוע דווקא באחד הבסיסים האסטרטגיים ביותר, בסיס הקריה בתל אביב.

במהלך התרגיל חילצו כוחות החילוץ של גדוד 'קדם' של פיקוד העורף עשרות לכודים מתחת להריסות בבסיס הקריה. בפיקוד העורף ניצלו את העובדה כי בניינים ששימשו בעבר את חיל האוויר נהרסו בשנה האחרונה במסגרת תוכנית לפינוי חלקים מהבסיס לטובת נדל"ן יוקרתי, ודימו את ההריסות לתוצאות הקשות של שיגור טיל ארוך טווח אל עבר הקריה.

על פי מתאר התרגיל, עשרות טילים נחתו בלב תל אביב, חלקם בשטח הבסיס, והביאו לקריסתם של מספר בניינים וללמעלה מ-40 הרוגים. על פי מתאר התרגיל, הגדוד הוקפץ מפעילות מעצרים בגדה המערבית הישר למתקפת טילים על עורף המדינה.

"אומנם מדובר רק בתרגיל, אבל ברור לנו שטווח הטילים של אויבינו, הן מצפון והן ממעגלים רחוקים יותר מכסה את כל שטח המדינה, כולל את הקריה", אומר מפקד הגדוד, סא"ל גולן ואך, "אין ספק כי מקומות אסטרטגיים יהוו יעד ולכן עלינו להיערך לכך. במלחמה הבאה איום הטילים יהיו איום מרכזי ולכן עלינו להיערך לכך, וגם על האזרחים להיערך בהתאם, ובכך להביא לכך שהנזקים יהיו מינימליים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully