וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לנסראללה: מי שמסתתר בבונקר, שיישאר בבונקר

פנחס וולף וניר יהב

17.2.2011 / 0:05

ראש הממשלה השיב למזכ"ל חיזבאללה, שאיים על בכירי מערכת הביטחון בישראל ואמר: "שאף אחד לא יפקפק בכוחה של ישראל או ביכולתנו להגן על עצמנו"

תאגיד כאן

(צילום: גדעון צנטנר. עריכה: עידן גוראל)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב אמש (רביעי) לדבריו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, שאיים לפגוע בראשי מערכת הביטחון של ישראל. "נסראללה הצהיר היום שהוא יכבוש את הגליל - יש לי חדשות בשבילכם - הוא לא", אמר נתניהו במהלך נאום שנשא בוועידת הנשיאים בירושלים. נתניהו הוסיף כי "כל מי שמסתתר בבונקר שיישאר בבונקר". נתניהו רמז למזכ"ל החיזבאללה ואמר: "שאף אחד לא יפקפק בכוחה של ישראל או ביכולתנו להגן על עצמנו. יש לנו צבא חזק, פנינו לשלום אך צה"ל ערוך ומוכן להגן בעוצמה על ישראל", אמר ראש הממשלה.

בנאום שנשא בביירות אמר מזכ"ל חיזבאללה להנהגה הביטחונית והצבאית בישראל כי פעילי חיזבאללה ערוכים ומוכנים לכבוש את הגליל. "שר הביטחון ברק אמר לחיילים הישראלים שעליהם להיות מוכנים למלחמה משום שאם היא תפרוץ, הם יתבקשו להיכנס ללבנון. אני רוצה לפנות לרמטכ"ל הנכנס גנץ, לרמטכ"ל היוצא אשכנזי ולשר הביטחון ברק: אם ישראל תכפה מלחמה על לבנון, אבקש מלוחמי חיזבאללה לכבוש את הגליל".

במלאת שלוש שנים לחיסולו של בכיר הארגון עימאד מורנייה הבטיח נסראללה לנקום את מותו: "הישראלים עדיין מודאגים ומפוחדים, בעיקר כשיום השנה למותו של מורנייה מתקרב. אני רוצה להבהיר שההחלטה (לנקום – נ.י) עדיין קיימת. הנקמה תצא לפועל במועד המתאים. למנהיגים הישראלים אני רוצה לומר שייזהרו בכל מקום שאליו הם הולכים בעולם. הדם של מורנייה ירדוף אותם".

"איש אינו יודע מה יביא בכנפיו העתיד במצרים"

בהמשך נאומו בפני ועידת הנשיאים הדגיש נתניהו כי אף שגם אירן וגם המערב תמכו במפגינים בקהיר, רצה כל אחד מהם את התוצאה ההפוכה. משום כך, "איש אינו יודע מה יביא בכנפיו העתיד במצרים. הן בוושיגנטון והן בטהרן לא יודעים. גם בעלי טורים בניו יורק טיימס לא יודעים", אמר נתניהו, שהוסיף כי "כיוון שלא ניתן לחזות את העתיד, עלינו להתכונן לאפשרות הגרועה יותר. אני אחראי לביטחונם של שבעה מיליון אזרחי ישראל וחלק מההכנה לאפשרות הגרועה יותר היא לומר למנהיגי העולם מה הסכנה העלולה להתפתח. ההיסטוריה של העם היהודי לימדה אותנו שעלינו להתכונן לאפשרות הגרועה".

נתניהו הסביר כי "מעל לכל אנו רוצים שממשלה מצרית עתידית תישאר מחויבת לשלום עם ישראל. 50 מיליון מצרים לא מכירים כיצד היו החיים לפני הסכם השלום, אבל אני זוכר".

על הפלסטינים והמשא ומתן המדיני אמר נתניהו כי "מסמכי ויקיליס הראו שהדאגה העיקרית של מנהיגים באזור אינו העניין הפלסטיני, אלא האירני. אירועי הימים האחרונים הראו שלא העניין הפלסטיני עומד בראש מעייני האזרחים, אלא המצב הכלכלי. אך יש אמת אחת שנשארה - זו לא ישראל שאינה רוצה שלום, אלה הפלסטינים שלא רוצים לשאת ולתת. אני מקווה שזה ישתנה ואני מקווה שאבו מאזן יבוא לשאת ולתת. אנשים יכולים היום להבין טוב יותר את מה שאמרנו - שהביטחון הוא הערובה לשלום. השלום לבדו אינו ערובה לשלום. עלינו לצרף לו שגשוג כלכלי, אך מעל לכל - ביטחון. צריך להתחיל כדי להשיג שלום בטוח. יש היום אנשים רבים בעולם שמבינים טוב יותר את מה שאני אומר".

ראש הממשלה התייחס גם לאירן ואמר כי "יש כוח שימנע שלום באזור, וזה אם אירן תשיג נשק גרעיני. אירן מנסה לבנות פצצה גרעינית ואם היא אכן תשיג נשק גרעיני זו תהיה מכה לשלום וליציבות. מותר לנו להיות אופטימיים, כיוון שההיסטוריה היהודית לימדה אותנו שעלינו להכיר באיומים בזמן אמת ועלינו להכין את עצמנו לאיומים".

עדכון ראשון: 20:19

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully