וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מעריכים: הצבא המצרי ידבוק בהסכם השלום

יהושע בריינר

12.2.2011 / 11:17

בעקבות ההפיכה במצרים, חוששים במערכת הביטחון מחוסר יציבות באזור ומהאפשרות כי האחים המוסלמים יעלו לשלטון. עם זאת מעריכים בצה"ל כי הצבא המצרי יישאף לשימור הסכם השלום עם ישראל

במערכת הביטחון עוקבים הבוקר (שבת) בדריכות אחר הנעשה במצרים בעקבות התפטרותו של הנשיא חוסני מובארק, כאשר גם בצה"ל לא יודעים לאן מועדות פניה של מצרים. החשש הגדול הוא מעליה לשלטון של האחים המוסלמים, הנחשבים למאורגנים יותר משאר מרכיבי האופוזיציה. במערכת הביטחון מעריכים כי הצבא המצרי אינו מעוניין בשלטון דתי ומעבר לכך מעריכים בצה"ל כי הצבא המצרי ימשיך לדבוק בהסכם השלום עם ישראל.

מאז פרצו המהומות בקהיר קיימו בצה"ל ובמערכת הביטחון הערכות מצב שוטפות בנושא, כאשר השלכות המהפכה במצרים היו הנושא המרכזי בו עסקו. במערכת הביטחון מסכימים שמרכיב אי הוודאות השורר כרגע במצרים שעלול להשפיע בהמשך על מדינות נוספות, אינו פועל לטובת ישראל.

מאז תחילת ההפגנות, לא שינה צה"ל את ההערכות הכוחות על הגדר הדרומית, אולם בצה"ל, בדומה לצבא המצרי, חוששים מכך שמדבר סיני יהפוך באופן רשמי לשטח הפקר שבו אין לא לממשלה העתידה לקום ולא לצבא המצרי שליטה כלשהי. ישראל נענתה כבר בתחילת ההפגנות לבקשת הצבא להכניס כוחות נוספים לסיני, בניגוד להסכם השלום.

לא מן הנמנע שהמצרים יפנו בקרוב בבקשה דומה להכנסת כוחות נוספים לסיני, שכיום נשלט בפועל על ידי בדואים. חוסר הוודאות ששורר בקהיר משפיע לרעה על חוסר היציבות בסיני עבור ישראל ופועל לטובת גורמי הטרור שפועלים במדבר המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully