וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל עוקבת: תקווה לדמוקרטיה שתכבד את ההסכמים

מערכת וואלה! חדשות וניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

11.2.2011 / 20:55

בישראל עוקבים בדריכות אחר השינויים במצרים, ומקווים כי יחסי ישראל-מצרים לא ייפגעו בעקבות המהפך. בנתים, במספר ערים ערביות יצאו לחגוג ברחובות

עננת סימני שאלה אופפת את צמרת השלטון והפרשנים, כשעל רקע הודעת התפטרותו של חוסני מובארק הערב (שישי), עדיין לא ברור כיצד ייראה השלטון במצרים ומהן ההשלכות שיהיו על ישראל. "בירושלים מקווים שההתפטרות לא תפגע בשלום עם מצרים", אמר גורם ישראלי בכיר בהתייחסות לאירועים האחרונים. לדבריו, "עדיין מוקדם לחזות כיצד תשפיע ההתפטרות על הדברים". הוא הוסיף כי "אנו מקווים שתהיה דמוקרטיה במצרים ללא שפיכות דמים וכי השלום יישמר".

חברי הכנסת ישנם גם כאלה ששמחים על המהלך ההיסטורי, ללא הבעת חשש מהצפוי לבוא. ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) אמר כי מפלגתו מברכת את העם המצרי. "המהפכה העממית ניצחה ואיתה ערכי הצדק החברתי, החופש והשיוויון. מי ייתן וערכים אלה יכבשו את כל המשטרים באזור, המדכאים את אזרחיהם, כי חופש חייב להיות נחלת הכלל".

"שנת 2011 היא שנת השינוי בעולם הערבי", הוסיף ח"כ טלב א-סנע (רע"ם-תע"ל). "צונאמי הדמוקרטיה שוטף את מדינות ערב והמהפכות האזרחיות בטוניסיה ובמצרים מוכיחות שאין רצון חזק יותר מרצון העמים ושאיפה לחירות, כבוד, צדק ושיוויון".

מפגינים במצרים חוגגים את התפטרות מובארק. רויטרס
"שנת 2011 היא שנת השינוי בעולם הערבי"/רויטרס

חגיגות הזדהות בנצרת

וכמו על רקע החגיגות ברחבי העולם, גם בבמספר ערים ערביות ברחבי הארץ פתחו הערב התושבים בחגיגות הזדהות על רקע התפטרותו ההיסטורית של נשיא מצרים חוסני מובארק. בנצרת וטייבה, לדוגמא, יצאו מאות תושבים לרחובות, פצחו בריקודים, פוצצו זיקוקי דינור ושרו שירים.

בתוך כך, מפלגת בל"ד הודיעה כי תקיים מחר (שבת) ב-14:30 בנצרת תהלוכה חגיגית בעקבות נצחון המהפכה המצרית. התהלוכה, שתחל בכיכר מעיין בעיר, תסתיים באירוע חגיגי שבמהלכו ינאם, לצד ראשי מפלגת בל"ד, גם חמדין סבאחי, יו"ר מפלגת קראמה המצרית ואחד מסמלי האופוזיציה. סבאחי ינאם ישירות מקהיר באמצעות וידאו לקהל בנצרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully