וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם בשבוע: הפנים של המהפכה במצרים

צילומים: רויטרס, AP

12.2.2011 / 7:32

מסביב לעולם בשבוע עם סמל המהפכה במצרים, מיני-מלחמה בין תאילנד לקמבודיה, ראש ממשלה איטלקי שמתקרב לסוף דרכו, שריפה שהרגה לברזילאים את הקרנבל וסבתא אחת שעוד תקבור את כולנו

היורש?

סיום שלטונו של נשיא מצרים, חוסני מובארק, הוא כבר עובדה מוגמרת, והשאלה המרכזית המעסיקה את המצרים היא מי יבוא במקומו. בהנחה שהנשיא הבא ייבחר בבחירות דמוקרטיות, נראה כי האיש הפופולרי ביותר במדינה (אם מאות אלפי "לייקים" הם מדד למשהו) הוא בחור בן 31 שהגיח לפתע השבוע לזירה אחרי מעצר בן שבועיים: ואיל רנים, פעיל אופוזיציה ובכיר בחברת גוגל. הוא כבר הספיק להצהיר השבוע כי הוא מוכן "למות עבור המולדת" - אבל עדיין לא ברור אם יהיה מוכן להיות נשיא. בתצלום: רנים נואם השבוע מול ההמונים בכיכר א-תחריר.

לא הולך לשום מקום

בשבוע האחרון נראה היה כאילו האנטיתזה של מצרים בעולם הערבי היא סוריה. לא רק ששלטונו של הנשיא בשאר אל-אסד נראה יציב מאי פעם, ויוזמות המחאה נגדו התמוססו כאילו לא היו - בדמשק גם הצטיירה תמונה של שלטון טוב ומיטיב עם אזרחיו: אסד הקדים תרופה למכה, ובשורה של החלטות הגדיל באופן חסר תקדים את הסובסידיה הממשלתית על הדלק, העמיד תקציבי עתק לפיתוח וגם חילק מענק מיידי של רבע מיליארד דולרים לעניים. בתצלום: תמונותיו של אסד מתנוססות בגאון בשוק בדמשק, השבוע.

סיבוב שני?

האם הגל הדמוקרטי הסוחף את העולם הערבי יגיע גם לאירן? האופוזיציה ה"ירוקה" במדינה כנראה מאמינה שכן, והשבוע, לראשונה זה יותר משנה, הרימו מנהיגיה, מיר חוסיין מוסווי ומהדי כרובי, את ראשם, תקפו בחריפות את השלטונות והעזו לנסות ולארגן הפגנה. גם שלטון האייתוללות כנראה חושש - ולכן מיהר לאסור את קיום ההפגנה, ואף שלח את כרובי למעצר בית. האם הם ינסו להפגין בכל זאת? את התשובה נגלה ביום שני הקרוב. בתצלום: הנשיא מחמוד אחמדינג'ד נואם השבוע בכנס בטהרן שבו הוצגו ארבעה לוויינים אירניים חדשים.

יום הדין קרב?

בכל רגע זה עשוי לקרות: על רקע מחאה הולכת וגוברת באיטליה נגד ראש הממשלה סילביו ברלוסקוני ומעלליו, הגישה ביום רביעי התביעה במילאנו בקשה להעמיד אותו לדין באשמת בעילת קטינה ושידולה לזנות (ובעצם - באונס). לשופט מוקצבים חמישה ימים כדי לקבל החלטה, כך שיכול להיות שבסוף השבוע הקרוב, כבר לא תהיה ישראל המדינה היחידה בעולם שמנהיג שלה הואשם בעבירות מין. בתצלום: מחאה נגד ברלוסקוני בעיר ארקורה.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה

רוחות מלחמה

ארבעה ימים רצופים השבוע רעמו הרובים בגבול תאילנד-קמבודיה, והותירו לפחות 11 הרוגים (שלושה תאילנדים ושמונה קמבודים) וכ-90 פצועים, וגם לא מעט נזקים למקדש ההינדי העתיק חאו פרא ויהראם. במוקד המחלוקת: השליטה במקדש בן ה-900 ובסביבותיו, שכיום נמצאת בידי קמבודיה. לקראת סוף השבוע אמנם נראה היה שהמתיחות נרגעת ותושבי האזור החלו לשוב לבתיהם, אך במקביל אליהם ממשיכים לזרום גם הטנקים, ובשני הצדדים ממשיכים להאשים זה את זה בהסלמה. בתצלום: חיילים קמבודים מעבירים את הזמן במקדש, תחת עינו הבוחנת של נזיר.

זה נמשך ונמשך

כבר זמן רב מסתמנת פקיסטן כיצואנית הטרור ה"מצטיינת" בעולם - ואת ניסויי הכלים עושים הטרוריסטים הפקיסטנים בבית. גם השבוע הוכתה המדינה השסועה על ידי פיגוע מחריד - והפעם היה היעד בסיס טירונים בעיר מרדאן הסמוכה לגבול אפגניסטן. נער-מתאבד פרץ ביום חמישי בבוקר למחנה, פוצץ עצמו בין חיילים שעסקו בתרגילי סדר, הרג 31 מהם ופצע עשרות. את האחריות קיבל, כרגיל, ארגון הטליבן הפקיסטני. בתצלום: משאיות מביאות ארונות מתים למחנה בעקבות הפיגוע.

איפה הן?

אירופה כולה מחפשת את ליביה ואליסיה שפ, זוג תאומות בנות שש משוויץ, שאביהן הקנדי חטף אותן לפני שבוע מאמן, ומאז נעלמו עקבותיהן. החוקרים הצליחו לשחזר את צעדיו של האב - הוא ברח לצרפת, משם המשיך לאיטליה ושם התאבד על פסי רכבת. חיפושים קדחתניים נערכים בשלוש המדינות, והעדות העדכנית האחרונה ממקמת את השתיים, יחד עם אביהן, על מעבורת בדרך לאי הצרפתי קורסיקה. בתצלום: תמונה של השתיים שהופצה השבוע.

עצמאות יש, ועכשיו?

תוצאות האמת ממשאל העם בדרום סודן, שפורסמו השבוע, לא הפתיעו אף אחד, ובכל זאת - הנתון מדהים: כמעט 99% מבעלי זכות ההצבעה בחבל בן 8 מיליון התושבים תמכו בהתנתקות מהצפון ובהקמת מדינה עצמאית. מנהיגי הדרום כבר מדברים על בניית עיר בירה חדשה לקראת הכרזת העצמאות ב-9 ביוני, אבל בשטח, היו השבוע בעיקר קרבות בין הצבא למיליציות מורדות, שגבו עשרות הרוגים, והיציבות הולכת ומתערערת. בתצלום: תושב בירת הדרום ג'ובה חוגג את תוצאות האמת.

לקחת את הבאסה בסמבה

מי שלא ראה דמעות של ברזילאי ששרפו לו את כל התחפושות שבועיים לפני הקרנבל, לא ראה עצב מימיו. כל השנה מתכוננים תושבי ריו דה-ז'נרו לשבוע אחד של שכרון חושים בפברואר, ומשקיעים את כל מה שיש להם כדי שהמצעד יהיה יותר שמח, יותר צבעוני ויותר מרהיב. שריפת הענק שכילתה השבוע את מחסן התחפושות ב"סמבה סיטי" שינתה לגמרי את התוכניות. בתצלום: עשן עולה מהמחסן הבוער.

גיבורת השבוע

התמונות הללו שודרו שוב ושוב השבוע בכל העולם: קשישה בז'קט אדום, חמושה בתיק יד אימתני, מבריחה במכות נמרצות כנופייה של שישה שודדים שניסו לפרוץ לחנות תכשיטים בעיר נורת'המפטון באנגליה. במשך יומיים עוד ניסתה אן טימסון בת ה-71 לשמור על אלמוניות, אך לבסוף הכריעו אותה הצהובונים, והיא נחשפה בראיון ל"סאן", בו טענה כי "אינה גיבורה". במשטרה המקומית ביקשו מהתושבים לא לנסות ולחקות אותה. בתצלום: טימסון בפעולה.

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully