וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: לא לבטוח בארה"ב שנטשה את מובארק

מוטי לוי

1.2.2011 / 0:41

השר אריאל אטיאס התייחס להתנהלות ארה"ב במשבר במצרים, ואמר כי "הפניית העורף של האמריקאים למובארק מלמדת שאפשר לסמוך רק על הקדוש ברוך הוא"

מפגינים בקהיר. Chris Hondros, GettyImages
"מכניס דברים לפרופורציות"/GettyImages, Chris Hondros

שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס (ש"ס) שובר את שתיקת שרי הממשלה בעניין המהומות במצרים: בראיון שהעניק אמש (שני) לרדיו החרדי "קול ברמה" המזוהה עם מפלגתו התייחס אטיאס למה שכינה כ"הפניית העורף של האמריקאים לנשיא מצרים חוסני מובראק". אטיאס אמר כי "אין לי ספק שמדינות אחרות באזור יכולות לחשוב לעצמן: אם כך הם מתייחסים למובארק, שהיה בן ברית שלהם וזה היה דו צדדי, מה אנחנו יכולים לחשוב". כמו כן, אמר אטיאס כי המסר לישראל מהתנהגותם של האמריקאים הוא: "אל תבטחו בנדיבים, בבן אדם שאין לו תשועה. בסוף אנחנו צריכים להסתמך על הקדוש ברוך הוא ועליו בלבד".

אטיאס הוסיף ואמר כי "הרבה שואלים את עצמם מה פתאום האמריקאים הפנו עורף כמעט בפומבי למובארק? הרי הוא הלך איתם והם הלכו איתו. הוא תמך בשלום, שזו מטרה אסטרטגית ארה"ב. נכון שהוא לא שיא הדמוקרטיה, אבל ליד משטרים אחרים באזור הוא בוודאי היה יותר נוח להם".

בנסותו להסביר את התנהגותם של האמריקאים אמר אטיאס כי "זה נעשה גם לצרכים פנים אמריקאיים: בסוף האמריקאים שתומכים בדמוקרטיות, לא יכולים מסיבות פנים פוליטיות לא לתמוך במי שמבקש לעשות בחירות. הרי על השולחן מבקשים המפגינים לעשות בחירות".

אטיאס הוסיף כי על אף שאסור לישראל להסתמך על האמריקאים, "זה חשוב שיהיו לנו יחסים עם ארה"ב ועם כל מדינות העולם. אנחנו שואפים לשלום ומתפללים לשלום. אבל זה נותן לנו פרופורציות. חשוב לא להתבלבל שכשמגיע רגע האמת. לא תמיד אלה שאתה חושב שהם איתך אכן איתך. כשהאינטרס הוא לא בצד שלהם פתאום הדברים משתנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully