וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערבי ישראלי נפצע אנוש מאש צה"ל סמוך לחברון

יהושע בריינר

21.1.2011 / 0:01

כוח צה"ל פתח באש לעבר רכב בו נהג ערבי-ישראלי בכביש 60, מצפון לחברון. הפצוע פונה לבית החולים הדסה עין כרם במצב אנוש, וכעת נבדקת האפשרות כי ניסה לפרוץ מחסום צה"לי

ערבי ישראלי נפצע הלילה (שישי) באורח אנוש לאחר שכוח צה"ל פתח לעבר רכבו באש, צפונית לחברון. מתחקור ראשוני עולה כי הנהג נסע ברכב מסוג פז'ו על כביש 60 לכיוון דרום, כשסמוך לכפר חלחול, בעת שהגיע למחסום-פתע, פתחו חיילי כוח מילואים שאיישו את המחסום בנוהל מעצר חשוד שבסופו נורה הישראלי ונפצע באורח קשה.

הפצוע קיבל טיפול ראשוני במקום ופונה באמבולנס צבאי לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. סגן מפקד החטיבה המרחבית עציון, סגן אלוף ציון שנקור, הגיע למקום והחל לתחקר את האירוע.

בשלב זה נסיבות הירי נחקרות, כאשר אחד הכיוונים הנבדקים הוא שהנהג פרץ מחסום או התכוון לדרוס את החיילים. עם זאת, נסיבות הירי עדיין לא התבררו.

אתמול: פלסטיני פתח באש לעבר מחסום

זוהי תקרית אש שנייה ביממה האחרונה, לאחר שאתמול פתח מחבל פלסטיני באש לעבר עמדה של צה"ל סמוך להתנחלות מבוא דותן שבצפון מערב השומרון. החיילים שהיו בעמדה לא נפגעו, והשיבו באש לעבר הפלסטיני, שנהרג.

מחקירה ראשונית של האירוע במבוא דותן עולה כי המחבל הפלסטיני התקרב למרחק של כ-70 מ' מעמדת החיילים תוך שהוא צועק אללה אכבר, אחד החיילים בעמדה זיהה אותו וירה באוויר, בשלב זה הפלסטיני פתח באש מנשק מאולתר ולא מקלצ'ניקוב כפי שנחשד בתחילה אל עבר החיילים. מספר קליעים פגעו בפילבוקס, אך לא גרמו לנפגעים.

כוח של שני חיילים מגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי שהיה בתוך העמדה, פרץ מתוכו ופתח באש לעבר הפלסטיני החמוש, צעיר בשנות ה-20 לחייו, והרג אותו. מפקד גדוד נצח יהודה, סא"ל עמיחי סגל שיבח את התנהגות הכוחות בשטח ואמר כי "הייתה התנהלות טובה של החיילים שפעלו על פי הנחיות פתיחה באש. עם זאת, נלמד את האירוע ונפיק לקחים". לדברי סא"ל סגל, לצה"ל היו מידעים כלליים על כוונות לבצע פיגוע אך לא התרעה ספציפית וממוקדת.

עדכון ראשון: 23:48

  • עוד באותו נושא:
  • צה"ל
  • חברון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully