וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר ישי: להפעיל משמעת קואליציונית בחוק הגיור

מוטי לוי

18.1.2011 / 7:30

לקראת הדיון בוועדת החוקה אומר שר הפנים כי הוא דורש מיו"ר הקואליציה להפעיל משמעת קואליציונית שתמנע את קידום החוק. לדבריו, "נתניהו התחייב כי אם יאושרו הגיורים, הקואליציה תתנגד לחוק"

"על יושב ראש הקואליציה זאב אלקין להפעיל משמעת קואליציונית על ישראל ביתנו כדי שיפסיקו את קידום חוק הגיור", כך אמר שר הפנים אלי ישי לוואלה! חדשות לקראת הדיון היום (שלישי) בוועדת החוקה של הכנסת בעניין חוק גיורי צה"ל. דבריו של ישי מגיעים בעקבות ההודעה של ישראל ביתנו על המשך קידום החוק, חרף אישורם של גיורי צה"ל על ידי מנהיג ש"ס הרב עובדיה יוסף.

לדברי ישי, "ראש הממשלה התחייב בישיבת הממשלה כי באם יאושרו גיורי צה"ל, הממשלה והקואליציה יצביעו נגד החוק". ישי תקף את חבר הכנסת דוד רותם, יוזם הצעת חוק הגיור, ואמר: "הרב הצבאי הראשי רפי פרץ כתב במפורש כי חוק גיורי צה"ל מיותר. דודו רותם מבין טוב יותר מהרב הצבאי הראשי? דודו רותם מחפש את טובת חיילי צה"ל או את טובת הרייטינג?".

ישי המשיך ונימק מדוע הוא סבור שהחקיקה מיותרת: לדבריו, אחרי שאושרו גיורי צה"ל על ידי הרב עובדיה יוסף, "החוק של ישראל ביתנו יהפוך את גרי צה"ל לגרים סוג ב'. אישור החוק ייצור גיור נפרד שפוגע בחיילי צה"ל, וכך במסווה של סיוע לגרים, ישראל ביתנו פוגעת בהם קשות". ישי הוסיף כי "ברגע שאושרו הגיורים על ידי הרב, גרי צה"ל הופכים להיות גרים מן המניין". עם זאת, ציין ישי, גם אם יובא החוק להצבעה, להערכתו הוא לא יעבור. "החוק הזה נגד חיילי צה"ל, ולכן קשה לי להאמין שהח"כים יצביעו בעד החוק ונגד החיילים".

  • עוד באותו נושא:
  • אלי ישי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully