וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירים לרה"מ: "שכרנו מביא אותנו לקו העוני"

16.1.2011 / 0:04

20 שגרירים בכירים במשרד החוץ שיגרו מכתב לרה"מ הקורא לו להתערב במשבר על מנת שיוכלו לסיים את השביתה. "בניגוד לזרועות הביטחון, אנחנו, החיילים בחליפות, מושפלים עד עפר"

20 שגרירים בכירים של מדינת ישראל ברחבי העולם פנו אמש (שבת) לראש הממשלה, בנימין נתניהו בדרישה לעשות מאמץ ולהיענות לדרישות עובדי משרד החוץ על מנת לסיים את העיצומים.

בין החתומים על המכתב: שגרירי ישראל בבריטניה, באיחוד האירופי, בברזיל, ביפן, בארגנטינה, במצרים, בסין, בהודו ובמקומות נוספים. עיצומי משרד החוץ הדורשים עלייה בשכר נמשכים כבר מספר חודשים והגיעו לשיאם בשבועות האחרונים ובין היתר גרמו למבוכה ישראלית כאשר הביאו לביטולו ביקורו בישראל של ראש ממשלת רוסיה, דימטירי מדבדב, הפסיקו את ההסברה הישראלית כנגד אירן וכמו כן מנעו עזרה לישראלים השוהים בחו"ל. לטענת של עובדי משרד החוץ, 12% מהם משתכרים שכר נמוך ונמצאים מתחת לקו העוני.

כעת נראה כי השגרירים מנסים לעקוף את שר החוץ אביגדור ליברמן ופונים ישירות לנתניהו. תחת הכותרת: "בקשה להתערבותך להצלת שירות החוץ", כתבו השגרירים לר"מ כי "בעברך השתייכת לשירות החוץ, ואתה מכיר מקרוב אותנו, את עבודתנו, את האתגרים עימם אנחנו ומשפחותינו מתמודדים כל יום ואת משמעות פעולתנו עבור הביטחון הלאומי של מדינת ישראל. שירות החוץ הוא חלק ממעטפת הביטחון הלאומי של ישראל".

במכתב טענו השגרירים כי הם אינם מקבלים יחס הולם לעבודתם, שהיא בעלת חשיבות עצומה למדינת ישראל ולביטחונה. "כשם שהמדינה צריכה את טובי בניה בעמדות המרכזיות במערכת הביטחון, היא זקוקה להם בשדה הקרב המדיני-דיפלומטי. בניגוד לזרועות הביטחון השונות בשירותן ובמסגרתן פועלים אלפי בני אדם, מתנהל המאבק המדיני על ידי כמה מאות בודדות של דיפלומטים מקצועיים".

"המדינה זקוקה לטובי בניה בשדה הקרב הדיפלומטי"

"לצערנו, המדינה, היודעת לתגמל כיאות את אותם אלפים, איננה נוהגת בהגינות כלפינו, החיילים בחליפות בארץ ובעולם, ושוחקת את שכרנו בהתמדה ובשיטתיות עד עפר. כמעט כולנו כבר נושאים ותק וניסיון דיפלומטי של 25 שנים או יותר. אנחנו, 'זקני השבט', הנמצאים לקראת הישורת האחורנה של הקריירה שלנו, יש לנו עניין שבפרישתנו לא ניאלץ להתמודד עם גמלה המציבה את האוחז בה על קו העוני ולעתים מתחתיו, מצב עגום ממנו אנו סובלים".

השגרירים הדגישו כי השכר המחפיר מסכן את ביטחון ישראל. "השכר איננו מאפשר חיים בכבוד ומאלץ רבים מהדיפלומטים הצעירים לחיות על חשבון הוריהם או להרים ידיים ולעזוב את שירות החוץ. אם מציאות זו לא תשתנה, תפגע פגיעה ארוכת טווח באותה מעטפת של ביטחון לאומי עליה אנחנו מצווים להגן. השארת הנושא בידי אנשי האוצר עלולה להביא לפגיעה מצטברת, מתמשכת ומורה במעמדה של ישראל בעולם".

מלשכת ראש הממשלה טרם התקבלה תגובה.

(עדכון ראשון: 19:13)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully