וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקרית הירי ברצועה - אירוע קשה ומיותר"

יהושע בריינר

8.1.2011 / 0:35

סמל נדב רוטנברג נהרג מפגיעת פצצת מרגמה שנורתה על ידי חיילי צנחנים וסטתה ממסלולה. גורמים צבאיים: "ישנם מרחקי בטיחות והנחיות ברורות על מנת למנוע ירי מרגמות על כוחותינו"

גורמים צבאיים הגיבו הלילה (שבת) לתקרית בה נהרג חייל מחטיבת הצנחנים מפצצת מרגמה שנורתה על ידי כוח צה"ל סמוך לקיבוץ נירים בגבול רצועת עזה. "אין ספק שמדובר באירוע קשה שאסור היה שיקרה. ישנם מרחקי בטיחות והנחיות ברורות על מנת למנוע אפשרות של ירי מרגמות על כוחותינו", אמרו הגורמים. "זה אירוע קשה ומיותר שהיה יכול להימנע".

בתקרית שאירעה אמש נהרג סמל נדב רוטנברג בן 20 מרמות השבים כאשר פצצת מרגמה שירה כוח צנחנים סטתה מסיבה שעדיין לא ברורה ממסלולו ונחת סמוך לכוח צנחנים נוסף. הכוח בו שהה רוטנברג התכונן להיכנס לרצועה על מנת לסרוק אחר חוליית מחבלים אשר הניחה מטענים על גדר המערכת.

מתחקיר של מפקד אוגדת עזה יוסי בכר עולה כי כוח תצפיתניות של צה"ל זיהה שלושה פלסטינים מניחים מטען חבלה סמוך לגדר המערכת. למקום הוקפץ כוח של חטיבת הצנחנים שהתמקם בצד הישראלי של הגדר והתכונן להיכנס לרצועה על מנת לסרוק אחר מניחי המטענים. כוח נוסף פתח באש מרגמות ממרחק של כמה מאות מטרים מהגדר שכוונה אל עבר שלושת המחבלים. מסיבה שאיננה ברורה סטה אחד מפגזי המרגמות הצידה ונחת בסמוך לכוח הראשון. כתוצאה מכך נהרג סמל רוטנברג ועוד ארבעה נפצעו. אלוף פיקוד דרום טל רוסו מינה צוות מומחים בראשות קצין בדרגת אל"ם לבדיקת נסיבות האירוע.

  • עוד באותו נושא:
  • רצועת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully