וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטי קצב: "מודאגים ממצבו, נמליץ לערער"

30.12.2010 / 13:33

עו"ד פלדמן, פרקליטו של הנשיא לשעבר קצב, שהורשע באונס ומעשים מגונים, הודיע כי ימליץ לו לערער לביהמ"ש העליון: "אי אפשר להשלים עם פסק דין כזה"

רויטרס

(צילום: טל אנגלנדר, קובי אליהו, יגור מזור, רויטרס, שי מכלוף. עריכת וידאו: גדי וינסטוק, קריינות: אביב אברמוביץ')

פרקליטו של הנשיא לשעבר משה קצב, עו"ד אביגדור פלדמן, אמר בצהרים (חמישי) כי צוות הפרקליטים ימליץ לנשיא לשעבר משה קצב לערער על הכרעת הדין במשפטו. לדבריו, "אי אפשר להשלים עם פסק דין כזה". מוקדם יותר היום סיפר פלדמן בראיון לגלי צה"ל כי "ניסיתי בזמנו לשכנע אותו לבחור בעסקת הטיעון, אבל הנאשמים המסכנים תמיד נותנים אמונה במערכת המשפט ובסוף מתבדים".

הוא הוסיף כי "בית המשפט הציג את קצב כדמות הערמומית והדו-פרצופית שהוצגה בכיכרות, ואין לזה שום שחר". פלדמן התייחס גם למצבו של קצב בתום פרסום ההכרעה שהרשיעה אותו באונס, ביצוע מעשה מגונה, הטרדה מינית ושיבוש הליכי משפט. "אני מאוד מודאג וחרד לו, אני מקווה שיהיה לו כוח".

עו"ד ציון אמיר, גם הוא מצוות ההגנה של קצב, התייחס להרשעה. בצאתו של אמיר מבית המשפט, נשאל האם בכוונת פרקליטיו של קצב לערער על ההחלטה והשיב: "אני מניח שזו תהיה תחנה אחת בדרך". אמיר הוסיף כי "נתייעץ ולאחר מכן נחליט מה לעשות, ולאחר מכן נמסור את הודעתנו".

הנשיא לשעבר משה קצב בהכרעת הדין, דצמבר 2010. עודד בלילטי, AP
"אי אפשר להשלים עם פסק דין כזה", אמר פרקליטו של קצב עו"ד אביגדור פלדמן/AP, עודד בלילטי

לעומתם, התובעת במשפט, עורכת הדין רונית עמיאל, אמרה בתום הכרעת הדין, כי עצם ניהול ההליך מלמד על הכוח שיש לדמוקרטיה הישראלית. "בית המשפט הרשיע היום את מי שהיה נשיא מדינת ישראל בעבירות מהחמורות שבספר החוקים. מהלך זה מוכיח שגם שועי עולם יובאו לדין בעת הצורך".

עמיאל הוסיפה כי מבית המשפט יצא מסר חשוב לקורבנות תקיפה מינית שאומר - "אל תשתקי", וחיזקה את המתלוננות. "הציבור מכיר אתכן כאותיות, נטולות אישיות, אבל אנחנו ראינו אתכן עוברות באומץ ובנחישות את ההליך הפלילי ומשחזרות את האירועים הקשים שחוויתן. אנחנו מצדיעים לכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully