וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלוץ: עברה בראשי מחשבה להתפטר

21.9.2006 / 0:02

בראיון לערוץ 1 אמר הרמטכ"ל, כי הוא מקבל את הביקורת העניינית ושאינו חף מטעויות, אך ראוי שימשיך בתפקידו

הרמטכ"ל דן חלוץ התייחס לביקורת הציבורית נגדו, ואמר כי הוא מתייחס לכך בשני אופנים - כאדם וכרמטכ"ל. בראיון מיוחד לערוץ 1 אמר, כי "זה חודר ללב, זה כואב לפעמים ופוגע במשפחה ובכל הקרובים, אבל כרמטכ"ל, זה חלק מהתפקיד, לקבל ביקורת, לדעת להפנים, למצוא את הדברים הראויים כדי לטפל בהם". הוא הוסיף כי הוא "שואל את עצמי אם זה אני ואני לא יודע איך דבק הדבר הזה בי. אין לי הסבר".

לשאלה אם חשב להתפטר ענה חלוץ, כי "אני אתכחש לאמת אם אומר שדברים כאלה לא עוברים בראשו של אדם. אבל ראוי שאני אקח על עצמי את המשא הזה ואמשיך איתו. זה משא שאינו מכביד אבל מחייב".

בהתייחסו לגיוס אנשי המילואים אמר, כי "לא הערכתי שהדברים יתגלגלו לידי המשך כזה ולכן שאלת הגיוס תלויה במשך המערכה". הוא הוסיף כי "הדברים התפתחו תוך כדי די מהר, ורק אז הועלתה השאלה לגבי גיוס מילואים. את הטעויות שלי יבדקו.

"הרעיון המבצעי הראשוני יצא מהנחת עבודה שאש אווירית היא שתפעל ראשונה". חלוץ התייחס גם לפעולה בבינת גב'ל, ואמר כי "בינת ג'בל לא עלתה כעניין סמלי, לא סמל הוא שהניע את המהלך. היא עיירה גדולה מאוד, לכן הרצון להגיע הוא התוצר של הערכה מבצעית איפה נקודות התורפה של הצד השני".

"הכוח לא היה מצומצם. 3 חטיבות של צה"ל - גולני, צנחנים ושיריון - זה כוח הכי טוב שאני מכיר. לכן שאלת הכוח היא לא השאלה המהותית לטעמי, אלא איך פעלנו מבצעית", דבריו.

"היה מושג רב ברמה המודיעינית"

בדבריו על הביקורת לגבי איכות המודיעין אמר הרמטכ"ל, כי "היה מושג ומושג רב ברמה המודיעינית. צריך להבחין אם היה מודיעין ולמי היה. חלק ממנו לא היה זמין לכל הכוחות באיכות וברמה שהיה ידוע למערכת כולה, וגם זה ייבדק", אמר חלוץ והוסיף, כי "זו לא היתה נקודת התורפה בבינת ג'בל".

"לא כל הטעויות עלו בחיי אדם. אני מקווה שכשנבדוק את הכל נדע לתת תשובות להכול, גם במקום שטעינו וזה עלה חיי אדם, אני אדע לקום ולומר טעינו וזה עלה בחיי אדם. וגם טעיתי" אמר. עוד אמר, כי "אני סבור למשל, בשאלת גיוס המילואים, שאם הייתי צריך לקבל את ההחלטה היום, הייתי מחליט לגייס את המילואים יותר מוקדם לא בהכרח להפעיל, אלא לגייס"

"אני לכל היותר יכול לדבר על טעויותיי שלי, לא רוצה לדבר על טעויות של אחרים לפני שבדקתי את זה. אני יודע לומר לעצמי איפה יכולתי לעשות דברים אחרים, אבל אומר את זה במקומות המתאימים. אינני חף מטעויות. בכלל, המערכת שלנו איננה חפה מטעויות כי היא עושה כל הזמן", דברי הרמטכ"ל.

בהתייחסו לביקורת שהטיח בו הרמטכ"ל לשעבר בוגי יעלון אמר חלוץ, כי "הייתי אומר שחיים ומוות ביד הלשון ומי שיש לו הוכחה שאכן אלה הדברים ראוי היה ששם אותה על השולחן בטרם אמר את מה שאמר. זה לעשות שימוש בדבר נורא, בחללי צה"ל. אני לא כועס, אבל טענה כזו כואבת ובמיוחד שאין אחריה שמץ יסוד של עובדה. נפגשתי איתו לפני הריאיון והוא לא העלה שום דבר".

"עומדים בפנינו אתגרים עצומים"

חלוץ נשאל גם אם ישראל מוכנה למלחמה הבאה. "שאלה מצוינת", אמר הרמטכ"ל והוסיף, כי "צריך להסתכל קדימה. בפנינו עומדים אתגרים עצומים. במובנים רבים המלחמה חשפה בפנינו דברים הרבה יותר משמעותיים שמחברים את הזירה הלבנונית לזירות אחרות, שהן מכילות את האיום על ישראל בעתיד.

"האיומים מצויים בציר שהוגדר על ידי הנשיא האמריקאי 'ציר הרשע'. הציר הזה קיים ולא שינה את תוכניותיו. מוטב לנו שנביט קדימה, בלי לשכוח שאנחנו יוצאים מנקודת מוצא מסויימת, והיא המלחמה הזו", אמר חלוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully