וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 עברייני תנועה נשלחו ל-4 שנים בכלא

7.6.2006 / 17:25

בית המשפט העליון החמיר בעונשם של הנהגים, שנמלטו משוטרים וסיכנו נהגים אחרים והולכי רגל בכבישי הדרום

בית המשפט העליון החמיר היום בעונשיהם של שלושה עברייני תנועה מדרום הארץ, וגזר על כל אחד מהם ארבע שנות מאסר בפועל.

כל אחד מהנהגים הורשע בבית המשפט המחוזי בבאר שבע בעבירה של סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה. כל הנהגים ביצעו את העבירות בעת מנוסה מניידות משטרה שביקשו לעוצרם.

30 חודשי מאסר בפועל ו-18 חודשי מאסר על תנאי נגזרו על תושב באר שבע, יוסף אבוליקען, שנסע במהירות מופרזת וללא רשיונות. כמו כן, כאשר המשטרה ביקשה ממנו לעצור, הוא החל לברוח בפראות והתעלם מחוקי התנועה, כך דווח בגלי צה"ל.

4 שנות מאסר נגזרו על אוסמא אבו-עצא, שברח אף הוא מפני שוטרים שביקשו לעוצרו לבדיקה שגרתית.

4 שנים נגזרו היום גם על יוסף לוי, שדיבר בטלפון הסלולרי במהלך נהיגה, וסירב לעצור כאשר סימנו לו השוטרים לעשות כן. על אופן התנהגותו בכביש כתבו השופטים כי "מדובר בנהיגה פרועה ומופקרת". המדינה עירערה על קלות העונש בכל המקרים.

השופטים אילה פרוקצ'יה, אדמונד לוי וסלים ג'ובראן קיבלו את כל הערעורים, בטענה כי בית המשפט המחוזי בבאר שבע, בו נידון העניין טרם הערעור בעליון, הקל שלא לצורך עם הנהגים העבריינים. השופט אדמונד לוי, כתב בפסק דינו כי "שעת חירום היא בדרכים, הואיל וכמעט בכל יום מצטרפות משפחות רבות למעגל השכול שנגרם בעטיה של נהיגה רשלנית".

עוד נכתב בפסק הדין כי "בנסיבות אלו, כשבתוכנו מסתובבים לא מעטים המעלים, ומדעת, את רף הסיכון בכבישים לשיאים שלא ידענו כמותם, מצווה בית המשפט להחמיר בענישה כדי לתרום את תרומתו לביעורו של נגע זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully