וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבע מההרוגים בכבישים השנה - אזרחים ערבים

23.2.2006 / 10:02

משטרת התנועה: מניין הולכי הרגל הערבים-ישראלים שנפגעו בכבישים גדול פי 2 משאר הנפגעים. 79% מהם לא חגורים במושב האחורי

אחד מבין כל 4 הרוגים השנה בכבישים היה אזרח ערבי - כך עולה מנתונים שמפרסמת היום משטרת התנועה הארצית. על פי הנתנונים, מניין הולכי הרגל הערבים שנפגעו השנה בכבישים, גדול פי שניים ממספרם הכולל בחברה הישראלית.

קרוב ל-90% מהולכי הרגל הערבים שנפצעו בתאונות דרכים השנה, נפגעו בתוך היישובים עצמם. עוד עולה מהנתונים החדשים שרק 21% מערביי ישראל נוסעים כשהם חגורים במושב האחורי של הרכב, לעומת 40% מהציבור היהודי.

סגן ניצב חזי שוורצמן מאגף התנועה אמר כי על הממשלה להשקיע בתשתיות והסברה ברחוב הערבי. "רוב התאונות במגזר הערבי נגרמות בגלל תכנון לא נכון של הכבישים ובעיות התשתית החמורות. אנחנו קוראים לכל משרדי הממשלה לשתף פעולה ולהשקיע כספים כדי לשפר את הכבישים, וגם להגיע למשפחות הערביות ובתוכן הילדים, ולהסביר להם כיצד להיזהר בכביש".

בגלי צה"ל דווח, כי ברחוב הערבי מאשימים את הממשלה בהפקרת ביטחונם של בני המיעוטים, ולא מתקנת תשתיות לקויות בכפרים. "בבוקר יש מלא ילדים שהולכים לבית ספר, הם הולכים בכביש, אז המכוניות באות במהירות גדולה ויכולות לדרוס. יש בעיה עם התקציב שהממשלה נותנת, זה לא מספיק לנו", אמרו תושבים בכפרים הערביים.

מתחילת שנת 2006 נהרגו בכבישים 64 נוסעים והולכי רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully