וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל תצא לפעילות צבאית נרחבת בצפון השומרון

6.12.2005 / 0:03

ראש הממשלה הורה גם על ביטול תעודות האח"מ לבכירים פלסטיניים ולמעבר שיירות בין עזה לגדה. מופז מבקש הרס בתי מחבלים

בהתייעצות הביטחונית אמש בבית ראש הממשלה, הוחלט על פעילות קרקעית נרחבת בצפון השומרון. בקול ישראל דווח, כי הוחלט גם לבטל את תעודות האח"מ לאישים פלסטיניים ולהפסיק את המגעים בעניין מעבר שיירות במעבר בטוח בין רצועת עזה לגדה. מופז אמר בגלי צה"ל, כי צה"ל מתארגן ליציאה למבצע בשעות הקרובות. לדברי גורמים במערכת הביטחון, הפעילות עשויה להימשך "שבועות ואף חודשים".

במסגרת הפעולה צה"ל יבצע התנקשויות, וירחיב את המעצרים של פעילים בארגונים פלסטיניים תוך דגש על פעילי הג'יהאד. הוטל סגר מלא על הכפרים בגדה. מעבר קרני המשמש לסחורות בלבד ישאר פתוח. פעילות צה"ל, שבשבועות האחרונים התמקדה בערים ג'נין, טול כרם ושכם, תורחב גם למרחב הכפרי בצפון הגדה. בנוסף יוחמרו הפיקוח והבידוק במחסומים בין הגדה לישראל. עיקר התוכנית היא יצירת "לחץ רציף" על כל המקומות שבהם הג'יהאד האיסלאמי פועל, תוך הגבלת חופש התנועה של פלסטינים באזורים אלו.

ראש הממשלה אמר בישיבה כי אין הבדל בין פיגוע לירי תלול מסלול בגדה. הוא הדגיש שהצעדים החדשים יהיו בתוקף עד שהפלסטינים יוכיחו שהם מטפלים בטרור.

בישיבה השתתפו שר הביטחון, הרמטכ"ל, דן חלוץ, ראש השב"כ, יובל דיסקין, ראש המוסד, מאיר דגן, וקצינים בכירים נוספים. מחר יכנס ראש הממשלה את הקבינט המדיני לדון בנעשה במעבר רפיח.

ועדה צבאית החליטה שההרס לא אפקטיבי

שר הביטחון, שאול מופז, יפנה ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, בבקשה לאפשר לחדש את מדיניות הריסת בתיהם של משפחות מחבלים מתאבדים. בפברואר החליט מופז להפסיק את הרס הבתים, בעקבות קביעתה של ועדה צבאית כי ההרס אינו אפקטיבי, ונזקו עולה על תועלתו.

במערכת הביטחון טוענים כי מסקנה זו היתה נכונה בפברואר, אך אינה נכונה כעת, ולהערכתם הריסת בתים כיום תוכל ליצור הרתעה אפקטיבית נגד פיגועים נוספים של הג'יהאד האיסלאמי. עם זאת, בקשות דומות שהפנתה לאחרונה מערכת הביטחון למזוז נענו בשלילה, והיועץ סירב לאשר את הריסת הבתים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully