וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעסיק נהג המשאית: רוב העבירות שלו טכניות

23.6.2005 / 11:23

משטרת התנועה: לנהג מתאונת הרכבת יש 24 דו"חות ב-4 שנים. ע"פ הקופסא השחורה של הרכבת לנהג היו 18 שניות לחציית המסילה

ליאוניד גלינסקי, נהג המשאית, שהיה מעורב בהתנגשות עם הרכבת היה בעל עבר עשיר של עבירות תנועה, כך אמרו היום במשטרת התנועה. בקול ישראל דווח, כי בארבע השנים האחרונות צבר גלינסקי 24 דו"חות תנועה, בין השאר על אי עצירה בשלט עצור ועל עבירות מהירות שונות. בגלי צה"ל דווח, כי היום תחל עבודתה של ועדת החקירה לבדיקת נסיבות התאונה, שמינה שר התחבורה, מאיר שטרית.

בעל החברה שהעסיקה את הנהג, רפי אליהו, ציין כי רוב עבירות התנועה של גלניסקי הן עבירות טכניות, שמרבית נהגי המשאיות מקבלים דו"חות בגינן, כגון היעדר מטף כיבוי ברכב. אליהו ציין כי לגלינסקי אין כלל הרשעות בעבירות שמסכנות משתמשים בדרך.

כתב "הארץ", דוד רטנר, מוסיף:

הצוותים שחוקרים את תאונת הרכבת ליד קיבוץ רבדים מצאו אתמול את "הקופסא השחורה" של הרכבת ואת הטכוגרף של המשאית. שני המכשירים יאפשרו לחוקרים לנתח את שעות העבודה של המשאית ומהירותה בזמן התאונה, וגם את מהירות הרכבת בזמן הפגיעה במשאית. בתאונה נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו כ-195.

יום אחרי התאונה בין הרכבת למשאית בדרום, שבה נהרגו שבעה בני אדם ונפצעו 195, מצאו אתמול צוותי החקירה את הקופסא השחורה של הרכבת. לפי גורמים במשטרה, הרכבת נסעה במהירות של כ-140 קמ"ש כשהבחינה במשאית ובזמן ההתנגשות מהירותה היתה כ-120 קמ"ש. ממקום המפגש של מסילת הרכבת ודרך הכורכר יש שדה ראייה מוגבל לכיוון צפון, שממנו הגיעה הרכבת, עקב עיקול הנמצא במרחק של 600 מטרים לכל היותר. חישוב מחמיר - שבו מניחים כי הרכבת נסעה במהירות הפגיעה, 120 קמ"ש, לכל אורך 600 המטרים - מעלה כי לרשות נהג המשאית עמדו 18 שניות לכל היותר כדי לעבור את המסילה.

חוקרי המשטרה מנסים לשחזר את השניות שקדמו להתנגשות ובודקים אם הנהלת רכבת ישראל ידעה שאזור ההתנגשות הוא מסוכן בגלל תנועת משאיות ואם נקטה בפעולות מספקות כדי לצמצם את הסיכון.

רכבת ישראל הציבה סמוך למקום התאונה תצפיתן, שתפקידו להזהיר את נהגי המשאיות שרכבת מתקרבת. ברכבת הסבירו אתמול, כי בשל הצטברות תלונות על כך שבאזור שבו אירעה ההתנגשות מתעלמים משאיות וכלי רכב משלטי האזהרה שמורים לרכבים לעצור לפני חציית המסילה, הוחלט להציב במקום אדם שיזהיר את הנהגים ויורה להם לעצור.

ברכבת אומרים, כי התצפיתן - שעזב את אזור התאונה שעתיים וחצי לפני שקרתה - הוצב במקום מיוזמתה, למרות שאין לה מחויבות לדאוג לבטיחות כלי הרכב במקום.

כבר לפני יותר מחצי שנה הציע ראש אגף התנועה במשטרה, ניצב שחר איילון, להקים "משטרת רכבות". התוכנית הוצגה בפני משרדי ממשלה והנהלת הרכבת, אבל עד כה לא קודם הרעיון. המשטרה הציעה את הקמת משטרת הרכבות בעקבות נתונים המראים כי בשנים 2004-2003 היו 18 תאונות קטלניות הקשורות לרכבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully