וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורשו ממסעדה בארה"ב כי הם דומים לבן לאדן

29.4.2005 / 0:01

7 סועדים הגישו תביעה בסך 28 מיליון דולר נגד מסעדה במיאמי, לאחר שמנהל המשמרת גירש אותם בטענה שדמו למנהיג אל קאעדה

שבעה גברים בעלי חזות מזרח תיכונית תבעו בעל מסעדה במיאמי ואחד ממנהלי המשמרת, על כך שגירשו אותם מהמסעדה, בטענה שהם דומים לאוסאמה בן לאדן. סכום התביעה הוא 28 מיליון דולר.

התובעים, כולם אזרחי ארצות הברית, הינם ממוצא לבנוני, מצרי, סורי ופלסטיני. בין התובעים רופא, סוכן נדל"ן, סוכן ביטוח ובעל מסעדה. אחד מעורכי דינם, אלן קאופמן, אמר כי גירושם של התובעים הוא "מעשה נורא נגד ערבים אמריקאים". על פי כתב התביעה, גירש מנהל המשמרת את האורחים כשהוא צועק "איננו משרתים כאן בן לאדנים! צאו מכאן!!"

הבעלים של רשת המסעדות "רסטורנט קונקשן", אליה משתייכת המסעדה, אלפונסו פרננדז, אמר בהודעה שפירסם כי טענות התובעים שקריות. "אנו מחוייבים להתייחס לכל לקוחותינו בכבוד", אמר פרננדז, "מנהל המשמרת אינו עובד עוד ברשת, והטענות על אפליית לקוחות נחקרו מיידית על ידי חוקרים חיצוניים, אשר לא מצאו הוכחות שיבססו את טענות התובעים". בשנת 1994 הוגשה כנגד הרשת תביעה בסך 54.5 מיליון דולר, לאחר שביקשה מסועדים שחורים לשלם על ארוחותיהם בטרם יקבלו את המזון. מאז התמודדה הרשת עם שש תביעות נוספות בגין גזענות, מהן לפחות שתיים של אזרחים ממוצא מזרח תיכוני.

בסוכנות איי. פי דווח כי מהוועדה לזכויות אדם בפלורידה נמסר שקיימות ראיות התומכות בטענות התובעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully