וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רות ירון רומזת שדן חלוץ גרם לה לשקר

8.3.2005 / 0:10

דוברת צה"ל אמרה במרכז הבינתחומי בהרצליה, כי שקלה להתפטר מצה"ל פעמיים-שלוש. באחת ההזדמנויות, סיפרה, מסר לה חיל האוויר מידע שקרי, שעורר עליה כעס ותרעומת מצד התקשורת

דוברת צה"ל, תא"ל רות ירון, אמרה ביום ראשון בפורום הדיפלומטי במרכז הבינתחומי בהרצליה, כי היא שקלה להתפטר מתפקידה יותר מפעם אחת: "היו שניים-שלושה מצבים שהייתי קרובה לקום וללכת בתפקידי הנוכחי. אדבר על אחד מהם, האירוע של נוסיירת. מדובר בפעולה צבאית מבצעית. נשאלתי כיצד התבצעה הפעילות. קיבלתי פרטים מחיל האוויר. הסתבר לי שאני משתמשת בפרטים לא נכונים ובעצם מספרת סיפור לא מדויק, שבעולם שלנו הוא שקר".

זו הפעם הראשונה שירון מטילה אחריות ישירה למקרה של הטעיית דעת הקהל על גורם אחר בצה"ל – במקרה זה מפקד חיל האוויר דאז והמיועד לתפקיד הרמטכ"ל בהווה, אלוף דן חלוץ.

האירוע בנוסיירת החל כעוד סיכול ממוקד, ב-20 באוקטובר 2003. מסוק של צה"ל ירה טיל לעבר טנדר פז'ו, שנסע ברחוב במחנה הפליטים שברצועת עזה, בו נסע על פי החשד מבוקש פלסטיני. אזרחים פלסטיניים שהיו במקום נפגעו מטיל נוסף, שהרג עשרה מתושבי המחנה ובהם הרופא ד"ר זין א-דין שאהין, שמיהר לצאת להגיש עזרה לאחר הירי הראשון. בסך הכל נהרגו בהפצצה 14 בני אדם, רובם עוברי אורח. עשרות אזרחים, ובהם ילדים, נפגעו מחלקי מתכת רבים שחדרו לגופם.

אך התמונה לגבי מספר הנפגעים לא התבררה מיד, וצה"ל העביר לתקשורת צילומים מהם מתקבל הרושם, כי הסיכול הממוקד לא פגע בחפים מפשע. בכיר בחיל האוויר אמר יום לאחר הפעולה, כי "ייתכן שכמה תושבים בבתים סמוכים נפגעו מרסיסים", מכיוון שמדובר בטילי "הלפייר", שהם לדבריו "כמו רימון-יד גדול". בערוץ 10 דווח מאוחר יותר, כי הקצין הבכיר הוא מפקד החיל דן חלוץ.

אלא שכעבור כחודש התגלתה תמונה אחרת לגבי האירועים, כאשר לידי ח"כ יוסי שריד הגיע מידע, שסתר את טענת מפקד חיל האוויר לגבי השימוש בטילי "הלפייר". בעקבות הגילוי של שריד, אסרה הצנזורה לפרסם מהי מערכת הנשק בה נעשה שימוש. האירוע עורר תרעומת בקרב עיתונאים לא רק כלפי חלוץ, אלא גם כלפי דוברת צה"ל ירון, שהוציאה הודעה לתקשורת ובה אותם נתונים שקריים על מערכות הנשק בהן נעשה שימוש בהתנקשות. הרטמכ"ל, משה יעלון, חלוץ וירון התנצלו בסופו של דבר על האירוע.

דבריה של ירון מבהירים לראשונה, כי כמו הכתבים גם היא לא ידעה על ההטעיה בנושא החימוש. עיתוי הדברים מעורר עניין, משום שרק לאחרונה דווח בערוץ 1, כי חלוץ, כחלק מההכנות לקראת כהונתו כרמטכ"ל, מעוניין למנות את הצנזורית הראשית, אל"מ מירי רגב, לדוברת צה"ל, במקום ירון. בעבר אמרה ירון, כי במקרה אחד שקלה להתפטר מתפקידה, וזוהי הפעם הראשונה שהיא אומרת שהרעיון עלה בראשה יותר פעמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully