וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למשטרה היתה חפרפרת בסניף בנק הפועלים

8.3.2005 / 0:03

בערוץ 1 דווח, כי מדובר בעובד שמסר מידע רב וצפוי לחתום הסכם עד מדינה. עוד דווח, כי בקרוב ייחקרו בכירים בבנק. חשד שחשבונות שהתגלו בבנק שייכים למיכאל צ'רנוי. המעצרים נמשכים

למשטרה היתה בשנתיים האחרונות חפרפרת בתוך סניף בנק הפועלים ברחוב הירקון בתל אביב, בו התנהלה על פי החשד הלבנת הון בהיקף מאות מיליוני דולרים. בערוץ 1 דווח, כי מדובר בעובד שמסר בתקופה זאת מידע רב ופעל מטעמם של החוקרים. עם החפרפרת לא נחתם הסכם עד מדינה, אולם החוקרים הבטיחו לעובד, כי המידע שמסר לא ישמש כנגדו. הסכם עד מדינה צפוי להיחתם עמו בימים הקרובים.

עוד דווח בערוץ 1, כי בסניף הבנק ברחוב הירקון התגלו חשבונות, שיש חשד כי הם שייכים לאיש העסקים מיכאל צ'רנוי. החשבונות נבדקים כעת בידי צוות החקירה. בקרוב תחקור המשטרה בכירים בבנק, אחרי שאתמול גבתה עדות במשך שעות ארוכות ממנכ"ל הבנק לשעבר, אלי יונס, במשרדי היחידה הארצית לחקירות הונאה בפתח-תקוה.

כתבי "הארץ" רוני זינגר, יהונתן ליס וניצן כהן מוסיפים:

אתמול האריך בית משפט השלום בפתח תקוה בשלושה ימים, את מעצרה של קרן ללום, ראש הדסק הצרפתי בסניף הירקון בתל אביב, החשודה במעורבות בפרשת הלבנת ההון. ללום הגיעה אתמול בלילה מחו"ל, ונעצרה עם נחיתתה.

המשטרה החלה לזמן אתמול בבוקר את לקוחות סניף הירקון של בנק הפועלים בתל אביב לחקירה, בחשד למעורבות בפרשת הלבנת הכספים. אחד הלקוחות, שנחקר אתמול בבוקר, נעצר.

המשטרה תחקור את כל לקוחות הבנק, כ-200 בסך הכל, בניסיון לאמוד את היקפי ההלבנה. מהמשטרה נמסר כי בחשבונותיהם של 45 לקוחות התגלו עדויות להלבנת הון בשנה האחרונה. במקביל הקפיאה המשטרה 180 חשבונות של 18 לקוחות בבנק בסך של 376 מיליון דולר, בחשד שנעשו בהם הליכי הלבנת הון.

ביום ראשון בבוקר נעצרו לחקירה 24 עובדים ועובדים לשעבר בסניף ובחברה לנאמנות של הבנק, בהם מנהלים. בית משפט שלום בפתח תקוה האריך שלשום את מעצרם של 12 עובדים בכירים ועובדים לשעבר בסניף הירקון בחשד למעורבות בפרשה.

המשטרה בודקת אם בהנהלת בנק הפועלים היו מודעים להלבנת ההון או אף מעורבים בה. במקביל נבדקים חשדות לשיבוש הליכי חקירה בשלוחה הצרפתית של הבנק, שקיימה מגעים עסקיים עם הסניף ברחוב הירקון.

ח"כ שטרן: המשטרה מתנכלת לאנשי עסקים רוסים

המשטרה בודקת גם מעורבות אפשרית בפרשה של שגריר ישראל בבריטניה, צבי חפץ. חפץ היה נציגו של איש העסקים ולדימיר גוסינסקי, מבעלי עיתון "מעריב", שגם מעורבותו בפרשה נחקרת. המשטרה חושדת שגוסינסקי היה דמות מפתח בפרשה והיו לו חשבונות בבנק ששימשו להלבנת ההון. גוסינסקי שוהה עתה בחו"ל והמשטרה תבקש לחקרו בימים הקרובים. כן נבדקת האפשרות שגם אנשי העסקים, לאוניד נבזלין וארקדי גיידמק מעורבים בפרשה.

"אני מניח ששמי עלה בחקירה בשל העובדה שעבדתי עם גוסניסקי", אמר חפץ, "אין לי שמץ של מושג במה מדובר ולא הייתה אליי כל פנייה בעניין, לדעתי גם אין כל סיבה לפנות אלי. אני לא רשאי לדבר בשמו של גוסינסקי אבל אני בטוח בחפותו, וככל שהכרתי את פעילותו היא דווקא התאפיינה בהשקעות בישראל ולא בהוצאת כסף".

המשטרה פשטה ביום ראשון על משרדיו של גוסינסקי כחלק מחקירת הפרשה ונמסר כי ככל הנראה גוסינסקי יזומן לחקירה בימים הקרובים. סגן יו"ר "מעריב" מטעמו של גוסינקי, ארנון פרלמן, אמר בתגובה כי "לא ידוע לנו על שום חשדות נגד גוסינסקי", וכי "נשתף פעולה ב-100% בכל מה שיידרש מאיתנו".

את תגובתם של גיידמאק ונבזלין לא ניתן היה להשיג.

ח"כ יורי שטרן (ישראל ביתנו) האשים את המשטרה בהתנכלות מכוונת לאנשי עסקים רוסים. "פשיטת המשטרה על הבנק המשרת בעיקר אנשי עסקים רוסים, היא אך ורק תוצר של דעות קדומות של משטרת ישראל בכל הנוגע לאנשי עסקים דוברי רוסית", אמר שטרן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully