וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ ביטל עונשו של החייל יוסי פילנט

13.1.2005 / 0:03

החייל נידון ל-28 ימי מאסר לאחר שקרא לחבריו לסרב לפנות מאחז. בעקבות הפסיקה שוחרר הערב מהכלא. השופטים לוי ורובינשטיין: בהליך המשפט נפלו פגמים מהותיים

בג"ץ ביטל אתמול (רביעי) את עונש המאסר שהוטל על החייל יוסי פילנט, שנידון ל-28 ימי מאסר, על שקרא לחבריו לסרב לפנות את המאחז סמוך ליצהר. בכך הוא קיבל את עתירתו של החייל, ברוב של שני שופטים נגד אחד. בעקבות ההחלטה שוחרר החייל מכלא שש, אחרי שריצה שבוע מאסר.

השופטים אדמונד לוי ואליקים רובינשטיין קבעו, נגד דעת המיעוט של השופט מישאל חשין, כי צה"ל יוכל לשפוט את פילנט מחדש, אם רצונו בכך, וזאת בשל הפגמים המהותיים שהתגלעו בהליך שפיטתו.

קודם לכן הציעו השופטי לפרקליטות הצבאית לקיים משפט חוזר לחייל, אך הפרקליט הצבאי הראשי דחה את ההמלצה. פילנט עתר לבג"ץ, בטענה כי בהליך המשמעתי בעניינו היו פגמים שפגעו בזכויותיו, בין היתר כיוון שהוא לא הורשה להביא ראיות מטעמו.

השופטים לוי ורובינשטיין, בדעת רוב, קבעו כי בהליך נפלו פגמים מהותיים, ובהם: העדר כל הנמקה להכרעת הדין ולעונש; והעובדה ש"טופס התלונה היה ריק לחלוטין". רובינשטיין אף אמר, כי טופס התלונה הצה"לי הסטנדרטי הוא פסול, והציע לפרקליטות הצבאית להחליפו. לוי אמר בדיון כי חשוב להקפיד על זכויותיו של נאשם. לדברי השופט, דווקא משום הרגישות של הסוגייה הנידונה - פינוי מאחזים - לא היה קורה דבר אם המשפט נגד החייל היה נדחה ב-24 שעות כדי לקיים את ההליך כדין.

חשין, בדעת מיעוט, הסכים שנפלו פגמים בהליך שיפוטו של פילנט, אבל אמר שאינם די חמורים כדי ליצור עיוות דין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully