וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תינוק המריבה" יוחזר להוריו הביולוגיים

30.12.2004 / 9:23

המחוזי קבע כי התינוק יילקח מהוריו המאמצים, בשל מחלתו הקשה של האב. ביצוע פסק הדין יעוכב בשבועיים, כדי לאפשר הגשת ערעור

בית המשפט המחוזי בתל אביב החליט הבוקר, כי תינוק המריבה יוחזר להוריו הביולוגיים. השופטים יהודית שטופמן וישעיהו שנלר, קבעו בדעת רוב, כי יש להחזיר את הילד להוריו בשל מחלתו הקשה של האב המאמץ. האב המאמץ של הילד סובל מאי ספיקת כליות וצהבת נגיפית קשה.

השופטים הוסיפו, כי קשר דם עדיף על הורות פסיכולוגית, והציעו ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, לבדוק את החשיפה המוגזמת לה זכתה הפרשה בתקשורת. בקול ישראל דווח, כי השופטת סביונה רוטלוי, ראש הרכב השופטים שהיתה בדעת מיעוט, קבעה כי טובת הקטין היא שצריכה לעמוד במרכז, ולפיכך, יש להשאירו אצל ההורים המאמצים.

ב"הארץ" דווח, כי פרקליטם של ההורים הביולוגיים קרא להורים המאמצים לכבד את החלטת בית המשפט המחוזי ולא לערער לבית המשפט העליון, ולהחזיר את התינוק לחיק משפחתו. לדבריו, מדובר בניצחון של הזכות הבסיסית של ההורים הביולוגיים שרוצים את התינוק חזרה.

ההורים המאמצים הודיעו שיערערו על ההחלטה בבית המשפט העליון. לבקשתם, הוציא בית המשפט המחוזי צו עיכוב ביצוע לפסק הדין עד ה-13 בינואר, כדי לאפשר את הגשת הערעור.

אמו של הפעוט בן 19 החודשים מסרה אותו לאימוץ מיד אחרי שנולד בלי שהודיעה על כך לאביו. כעבור זמן התחרטה, סיפרה לאב כי נולד לו בן ובני הזוג תבעו לקבל את בנם ולגדל אותו. בית משפט לענייני משפחה נעתר לבקשה, אבל המשפחה שרצתה לאמץ אותו הגישה ערעור לבית המשפט המחוזי.

השופטת רוטלוי קבעה תקדים בכך שהסכימה להעניק מעמד משפטי לעורכי הדין של ההורים המאמצים כדי שיוכלו להציג לבית המשפט את טיעוניהם הנוגעים לטובת הילד. ההורים הביולוגיים עתרו נגד החלטתה לבית המשפט העליון, אבל עתירתם נדחתה. בעקבות זאת, מינתה רוטלוי מומחים מטעם בית המשפט שיבחנו מהי טובת הילד.

במהלך כל הדיונים המשפטיים, שנמשכים מאז יוני, ממשיך הפעוט להתגורר בביתם של בני הזוג שמבקשים לאמצו ושאצלם הוא מתגורר מאז היה בן עשרה ימים. הוריו הביולוגיים מתראים עמו בפיקוח עובדת סוציאלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully