וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חיבוק של אמא יעיל כמו אינקובטור

רויטרס

14.11.2004 / 12:20

במדינות העולם השלישי משתמשים ב"שיטת הקנגורו", לפיה האם מחזיקה את הפג קרוב לחזה. כעת מוצע הטיפול גם להורים במדינות מפותחות, כיוון שהטיפול משפר את הקשר בין האם לתינוק

מחקר חדש, שנערך בקולומביה, מצביע על כך שמגע ישיר של העור בין אמהות לפגים עשוי להיות יעיל בדיוק כמו הטיפול המסורתי באינקובטור. הטכניקה הידועה כ"שיטת הקנגורו" נהוגה בארצות מתפתחות, בהן הנגישות לאמצעים טכנולוגיים מועטה.

"הטיפול יכול להציל חיים", אמר ד"ר חואן גבריאל רואיז פילייז, שערך את המחקר באוניברסיטת חבריאנה בבוגוטה. לדבריו, "ממצאי המחקר מצביעים על כך שטיפול הקנגורו עשוי לסייע גם לפגים שנולדו בארצות מפותחות, גם אם להוריהם יש גישה לאינקובטור". ד"ר פילייז הוסיף כי "הטיפול בטוח, והוא משפר את איכות הקשר בין האם והתינוק".

על פי השיטה, שפותחה בקולומביה כאלטרנטיבה לאינקובטור, על אימהות להחזיק את התינוקות שנולדו טרם זמנם קרוב לחזה במשך שעות. ברגע שהן זקוקות למנוחה, עליהן להחליף עם האב. הטיפול יעיל בתינוקות שלא מסוגלים עדיין לווסת את טמפרטורת הגוף שלהם, אך נמצאים במצב יציב.

מלבד הטיפול בתינוקות, השיטה עוזרת גם לאימהות להתגבר על הסערה הרגשית, שבעקבות הבאת ילד קטן וחולה לעולם. כמו כן, הוכח שמי שטופל בשיטת הקנגורו סבל פחות מזיהומים. אצל תינוקות שטופלו בשיטה והגיעו לגיל שנה התפתחה מערכת העצבים בצורה טובה יותר מאשר אצל פגים שטופלו באינקובטור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully