וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: טרוריסטים פוצצו ברוסיה 2 מטוסים באוויר

25.8.2004 / 15:01

המטוסים המריאו הלילה ממוסקבה כשעל סיפונם 89 בני אדם, והתרסקו בתוך זמן קצר. שירות הביטחון הרוסי לא שולל אפשרות שתקלות טכניות גרמו להתרסקויות. לפחות 5 יהודים בין ההרוגים

שני מטוסי נוסעים רוסיים התרסקו הלילה מדרום למוסקבה בתוך פרק זמן קצר, במה שנראה כפעולת טרור. 89 בני אדם שהיו בהם נהרגו. לצד החשד במדובר בפעולת טרור, לא שולל שירות הביטחון הרוסי אפשרות שתקלות טכניות גרמו להתרסקויות. באחד המטוסים, טופולוב 134, היו 43 בני אדם. המטוס השני, מדגם טופולוב 154, התרסק באזור העיר רוסטוב, כ-1,000 ק"מ ממוסקבה, כשעל סיפונו 46 אנשי צוות ונוסעים. בעקבות הטרגדיה הועלתה הכוננות הביטחונית בכל שדות התעופה ברוסיה. הקופסאות השחורות של המטוסים נמצאו. בעקבות ההתרסקות הוגברה הכוננות במוסקבה.

עדי ראייה דיווחו כי המטוס שהתרסק ראשון - הטופולוב 134 - התפוצץ באוויר מעל העיר טולה, כ-250 ק"מ דרומית למוסקבה. חברת התעופה וולגה אוויה-אקספרס, שהמטוס שייך לה, מסרה כי מי שהטיס אותו הוא יושב הראש שלה, יורי בייקין.

המטוס השני, שהתרסק מעל רוסטוב, נעלם מן המכ"ם זמן קצר לאחר המראתו משדה התעופה של מוסקבה. המטוס עשה את דרכו לאתר הנופש סוצ'י בים השחור. לדברי מקור בממשל הרוסי, העביר המטוס דיווח על חטיפה לפני שנעלם מהמכ"ם. שרידיו נמצאו מפוזרים על פני שטח של כ-50 ק"מ. פקידים בממשל הרוסי מסרו כי על שני המטוסים לא היו אזרחים זרים. משרד החוץ אישר את הדיווח ומסר שעל המטוסים לא היו אזרחים ישראלים.

בקול ישראל דווח, כי בין נוסעיו של אחד המטוסים היו גם חמישה יהודים לפחות, פעילים של איחוד הקהילות היהודיות בחבר המדינות. משרד הקליטה פתח חדר-מצב לדוברי רוסית, במספר: 1255081010.

מקור ברשות שדות התעופה הרוסית אמר כי העובדה ששני המטוסים נעלמו באותה העת, מלמדת כי הפעולה היתה מכוונת. גם הרשויות ברוסטוב מסרו כי הפיזור הגדול של חלקי המטוס, מוביל למסקנה דומה. בשל החשדות הכבדים הורה נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לסוכנות המודיעין המרכזית לפתוח בחקירה.

שני האירועים מתרחשים ארבעה ימים לפני הבחירות לנשיאות בצ'צ'ניה, בה פשטו מורדים בשבוע שעבר על הבירה גרוזני. המורדים הצ'צ'נים הבטיחו להגביר התקפותיהם על רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully