וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואנונו: לישראל פצצה שיכולה להרוג מיליון איש

29.7.2004 / 7:16

מרגל האטום אמר בראיון לעיתון לונדוני כי ישראל "מחזיקה בין 100 ל-200 פצצות גרעיניות". שטייניץ: יש להעמידו לדין על הפרת תנאי שחרורו

מרגל האטום מרדכי ואנונו אמר בראיון לעיתון הלונדוני "אל-ווסט" כי ישראל "מחזיקה בין 100 ל-200 פצצות גרעיניות, ובהן פצצות ניוטרון ופצצות הידרוגניות בעלות עוצמה חזקה פי עשרה מפצצת אטום רגילה. אם פצצה גרעינית יכולה להרוג 100 אלף אנשים, הפצצה ההידרוגנית יכולה לפגוע במיליון".

ב"מעריב" דווח כי ואנונו מבקש שלא להיקרא בשם מרדכי, "מפני שזהו שם יהודי", ומתכנן כבר בימים הקרובים לשאת הרצאה על הנשק הגרעיני בפני קהל בנצרת. לגבי התוכניות לעתיד סיפר: "אלמד מדעי המדינה או היסטוריה באחת האוניברסיטאות האירופיות או האמריקניות, ואכתוב ספר על השלום או על ההתחמשות הגרעינית". הוא גם מחפש אשה "נוצריה, אירופית, בת 35, יפה ופיקחית, שתהיה גם פעילה פוליטית, ותרצה ילדים".

וכמו רבים, ואנונו מחפש עבודה ומתכנן בין השאר לשלוח קורות חיים לסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. לדבריו, "אני חושב כבר שנים לעבוד בסוכנות, ומחפש את דרכי להצטרף לשם. אני משוכנע שבכך אוכל לשרת את העולם כולו ואת המזרח התיכון בפרט". עם זאת, בראיון ואנונו פוגם בסיכויו להתקבל לעבודה בסוכנות, כשהוא מותח ביקורת על יו"ר הסוכנות, מוחמד אל בראדעי: "בביקורו בישראל הוא עשה צחוק מעצמו. אם הוא היה רציני היה עליו להיפגש איתי".

כששוחרר ואנונו מהכלא לפני כשלושה חודשים נאסר עליו מפורשות להתראיין לכלי תקשורת זרים ולחשוף פרטים מתקופת עבודתו בכור בדימונה. במקרה של הפרה כזו של תנאי שחרורו הוא עשוי להיעצר שוב. השבוע הופיע ראיון נוסף שהעניק לעיתון "אל חיאת", היוצא בלונדון.

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ יובל שטייניץ, אמר היום כי ואנונו הפר את המגבלות שהוטלו עליו עם שחרורו. בראיון לגלי צה"ל הוא קרא להעמיד את ואנונו לדין או לעצור אותו במעצר בית מנהלי "כדי לשים סוף למשחקי החתול והעכבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully