וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש העסקים יוסי מימן: אני שכרתי את פלבסקי

19.7.2004 / 12:34

מימן פנה אתמול ליועץ מזוז ול"מעריב", וסיפר כי שכר את החוקר פלבסקי כדי לבדוק אם יש לפריצקי כשר תשתיות מניע נסתר בעסקת הגז הטבעי. לדבריו, הקלטת לא עניינה אותו

איש העסקים יוסי מימן וראש המוסד לשעבר, שבתאי שביט, העובד בחברתו של מימן, מוסרים היום עדות במשטרה בפרשת פריצקי. "מעריב" פירסם הבוקר ראיון עם מימן, שמודה כי הוא זה ששכר את החוקר הפרטי מאיר פלבסקי. החוקר פלבסקי הוא שהעביר את הקלטת השר לשעבר יוסף פריצקי (שינוי), בה הוא מדבר על הפללה וחיסול פוליטי של השר אברהם פורז (שינוי) לידי "מבט".

לטענת מימן, שיזם אתמול פניה ליועץ המשפטי לממשלה ול"מעריב", הרקע לשכירת פלבסקי הוא עסקת הגז הטבעי, שמימן היה אחד המתחרים על אספקתו לישראל באמצעות חברת "מרחב" שבבעלותו, בשיתוף עם איש עסקים מצרי וממשלת מצרים.

מימן התמודד במכרז על אספקת הגז הטבעי לחברת החשמל מול החברה הבריטית "בריטיש גז", שזכתה לבסוף במכרז. בריטיש גז שיתפה פעולה עם הרשות הפלסטינית, והיא אמורה לספק את הגז ממאגר המצוי מול חופי עזה. לדברי מימן, כל מי שהיה מעורב בעסקה ידע שפריצקי, בתפקידו כשר התשתיות, עשה הכל "באובססיה שאי אפשר להסביר את מניעיה", כדי להביא לזכיית "בריטיש גז" והפלסטינים.

"אתה צריך להבין את הרקע", אמר מימן לכתב "מעריב", "כדי לדעת שאנחנו ניסינו להתגונן כאן מול שר תשתיות שמנסה לטרפד עסקה חוקית, כדאית, בעלת חשיבות אסטרטגית עליונה. עסקה שעבדנו עליה חמש שנים, עסקה שעברה מכרז כדין במחיר הנמוך ביותר ואחר כך אושרה בדירקטוריון חברת החשמל כדין, ואחר כך נשיא מצרים קיבל אותה והממשלה המצרית הודיעה לממשלה הישראלית. ועדיין, אחרי כל זה, שר התשתיות המשיך לנסות לחבל, לטרפד, לשבש ומה לא".

על רקע זה, טוען מימן, שכירת פלבסקי היתה צעד של הגנה עצמית, שנעשה רק לאחר שעלה חשד כי פריצקי שכר חוקרים פרטיים נגד הקבוצה בה הוא לקח חלק. "את הקלטת שפורסמה בטלוויזיה מצא פלבסקי במהלך עבודתו", אמר מימן, "היא לא עניינה אותנו, מכיוון שאנחנו חיפשנו קשר בין פריצקי לגז הפלסטיני או לבריטיש גז".

לטענת מימן, פלבסקי לא ביקש אישור לפרסם את הקלטת, כיוון שכאשר סיפר עליה למעסיקיו, היה ברור שאין לה קשר לנושא הגז הטבעי. מימן אמר עוד כי שכר את פלבסקי לפני כחודש וחצי, בתחילת חודש יוני. את הקלטת מצא פלבסקי, לאחר ששמע כי "יש איזו קלטת בשוק" המכילה חומר מביך מבחינת פריצקי.

במקביל, נחקר היום איש התקשורת שלמה אברמוביץ', לשעבר עיתונאי בידיעות ששימש לאחרונה כאיש יחסי הציבור של ועד עובדי חברת החשמל, נחקר היום תחת אזהרה בפרשת פריצקי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully