וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוגת הפיגוע בתל אביב הובאה למנוחות

11.7.2004 / 19:42

מעיין נעים, חיילת בת 19 מבת ים, נהרגה מפיצוץ המטען הבוקר בתחנת האוטובוס בשד' הר ציון בת"א. 30 בני אדם נפצעו, אחד מהם במצב קשה ושניים באורח בינוני-קשה

מטען חבלה התפוצץ הבוקר בסמוך לשעה 7:00 בתחנת אוטובוס ברחוב שדרות הר ציון 25, באזור התחנה המרכזית הישנה בתל אביב. בפיגוע נהרגה סמל מעיין נעים, חיילת בת 19 מבת ים, ונפצעו כ-30 בני אדם. ההרוגה הובאה הערב למנוחות בבית העלמין הצבאי בחולון.

אחד מהפצועים במצב קשה, שניים, בהם אשה הרה, במצב בינוני-קשה והשאר פצועים קל, בהם נפגעי הלם. הפצועים הועברו לבתי החולים איכילוב, וולפסון ותל השומר.

המטען הוטמן בשיחים בסמוך לתחנת האוטובוס והתפוצץ כשאוטובוס מספר 26 של חברת "דן" עבר במקום. יחידת החבלה של מחוז תל אביב מצאה כי במטען היה רסס, שהכיל אומים רבים שניתן להבחין בסימניהם על קיר בניין הצמוד לתחנת האוטובוס. במשטרה אומרים שהשיחים בתוכם הוטמן המטען בתוך תיק, הם שבלמו את התפזרות האומים לטווח רחוק יותר וכנראה מנעו פגיעה קשה יותר.

מפקד מחוז תל אביב, ניצב יוסף סדבון, אמר כי "לא היו התרעות ממוקדות. נצטרך לבדוק אם היתה במקום אבטחה ואם נערכו סריקות". בשיחה לקול ישראל מסר כי בימים הקרובים תועלה רמת הכוננות בתל אביב. המשטרה עצרה כמה שוהים בלתי חוקיים באזור התחנה המרכזית והציבה מחסומים באזור השפלה לכיוון מודיעין על כביש 443. ב"הארץ" דווח כי סדבון הורה לתגבר הקיץ את כוחות המשטרה במקומות הומי אדם. המשטרה קראה לציבור לגלות עירנות לחפצים חשודים.

נהג אוטובוס שעבר במקום: ראיתי שחור מול העיניים

גדודי חללי אל אקצה, הזרוע הצבאית של הפתח, לקחו אחריות לפיגוע. בשיחה לסוכנות הידיעות רויטרס מסרו נציגי הגדודים כי הפיצוץ נקם את מותם של שני בכירים בחללי אל אקצה, בהם נאאף אבו שרח שנהרג בפעולת צה"ל בשכם לפני שבועיים והריגתם של פלסטינים אחרים על ידי צה"ל בגדה וברצועת עזה.

נהג אוטובוס קו 27, אייל גזית, מסר ל"הארץ" ששמע את הפיצוץ כשיצא לעקוף את אוטובוס 26 שעמד בתחנה. "שמעתי פיצוץ וראיתי מסך שחור מול העיניים. ברגע הראשון חשבתי שהיה תקר בגלגל. פתחתי את הדלתות ואז כשהסתכלתי אחורה ראיתי שהחלונות מנופצים. באוטובוס היו כ-20 נוסעים, וארבעה או חמישה מהם נפגעו", אמר.

רמי דנון, המתגורר באזור, סיפר ל"הארץ" כי עמד בתחנת דלק שממול זירת הפיגוע: "בהתחלה לא חשבנו שזה פיגוע, אבל אז רצנו למקום וראינו שלושה אנשים שוכבים על המדרכה. ראיתי אדם אחד בורח כשכל החולצה שלו אדומה מדם. זה היה פיצוץ חזק. עד עכשיו האוזניים כואבות לי מהפיצוץ".

נביל, אזרח ערבי שמתגורר בסמוך לזירת הפיגוע בדרום ת"א, סיפר לקול ישראל את אשר ראו עיניו. "ראיתי הרבה אנשים זרוקים ברצפה פצועים. ממש זוועה. דבר שאי אפשר לתאר אותו. זה דבר שלא יאומן. זה לא בני אדם זה חיות. אפילו שאני ערבי. אלה חיות. אין להם לא דין ולא דיין".

הפיגוע האחרון בתוך הקו הירוק היה לפני כארבעה חודשים בחודש מרץ בנמל אשדוד, אז נהרגו עשרה בני אדם. הפיגוע האחרון שהיה בתל אביב התרחש ב"מייק'ס פלייס" בטיילת, באפריל 2003, ובו נהרגו שלושה בני אדם.

מספרי חירום

מספרי החירום של בתי החולים:

איכילוב: 12-55-133
וולפסון: 12-55-135
תל השומר: 12-55-131

קו מיוחד לעובדים הזרים שפתחה עיריית ת"א:
03-6879727

קו החירום בשפה הרוסית: 1255081010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully