וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע בינוני מנפילת קסאם בשער הנגב

29.6.2004 / 10:35

שלושה טילים נפלו הבוקר בשדרות ויישובי הנגב המערבי. צה"ל פועל בבית חאנון ותופס עמדות מהן משוגרים טילי הקסאם

שלושה טילי קסאם נפלו הבוקר בקיבוץ ארז, בשוק העירוני בשדרות ובשער הנגב. אדם אחד נפגע באורח בינוני בגפיו מנפילת הטיל בשער הנגב, ופונה לבית החולים "סורוקה" בבאר שבע. נפגע חרדה טופל במקום. כוחות משטרה הגיעו לאזור נפילות הטילים וניטרלו את השרידים.

כתבי "הארץ", אלוף בן, ניר חסון, יהונתן ליס וארנון רגולר, מוסיפים:

הלילה תפסו חיילי צה"ל עמדות בכמה אזורים בצפון רצועת עזה המשמשים לירי טילי קסאם. כוחות משוריינים ודחפורים של צה"ל נפרסו משעות הבוקר ברכסים השולטים על העיירה בית חאנון, בצפון-מזרח רצועת עזה, ממנה נורו הקסאמים. הכוחות אמורים לבצע מבצע הדומה לשורת מבצעים שצה"ל עורך בכל פעם בה משוגרים קסאמים לשדרות, ושיכלול, כנראה, חישופים נוספים במטרה לצוד חוליות קסאם.

מקורות פלסטיניים מסרו כי החיילים נכנסו לעיירה בית חאנון משני כיוונים בחיפוי ירי מסוקים. כמו כן, מסרו שפעיל החמאס רסאם עדואן בן כ-30, נהרג בפעולה. לדבריהם, עדואן ניסה להפעיל מטען חבלה כדי לעכב את כוחות צה"ל.

מסוקים של צה"ל הפציצו אמש יעדים של החמאס בעזה ובמחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה. המסוקים שיגרו טילים לעבר מבנה בעזה בו ממוקמים משרדי תקשורת והסברה של החמאס ואל עבר מחרטה בנוסיראת ששימשה לייצור אמצעי לחימה. מקורות פלסטינים מסרו כי שלושה תושבים נפצעו מהתקיפות. קודם לכן, כוח של צה"ל פוצץ שני מבנים רבי קומות בצומת גוש קטיף, בהם פלסטינים השתמשו לתקוף את חיילי צה"ל.

אמש פוצץ צה"ל שני בניינים ריקים בני שמונה קומות סמוך למוצב "האורחן", שנפגע שלשום בפיצוץ מנהרה ממולכדת תחתיו. גורמים בצה"ל אמרו כי המנהרה נחפרה, ככל הנראה, בחסות הבניינים. פיצוץ הבניינים אושר בישיבה המיוחדת שקיים שרון והוא מעיד על החומרה בה רואה ראש הממשלה את השמדת מוצב צה"ל וירי הרקטות.

מקור ביטחוני: לא ניתן להפסיק ירי קסאם

ארבעה טילי קסאם שנורו אתמול בשעות הבוקר מרצועת עזה לשדרות גרמו למותם של אפיק זהבי-אוחיון, בן 3 וחצי, ושל מרדכי יוספוב, בן 49. מהירי נפצעו עוד חמישה בני אדם, בהם אמו של אפיק, שנפצעה קשה. הטיל שמפגיעתו נהרגו זהבי-אוחיון ויוספוב נחת ליד גן טרום חובה "לילך", בשכונת נווה אשכול בעיר. זהבי ויוספוב הם ההרוגים הראשונים מפגיעת טיל קסאם מאז תחילת האינתיפאדה. מאז אוקטובר 2000 נחתו בתחומי הקו הירוק כ-300 טילי קסאם, 70 מהם פגעו בתחומי שדרות. חלק מתושבי העיר טענו לאחר האירוע כי ניידות מד"א איחרו להגיע למקום. תחנת מד"א בשדרות נמצאת במרחק של כשתי דקות נסיעה מזירת האירוע, אולם האמבולנס הראשון הגיע למקום כעבור 12 דקות. במד"א הסבירו כי האמבולנסים הגיעו קודם לאתר נפילת הטיל הראשון, שם לא היו נפגעים. במד"א אמרו כי יחקרו את האירוע.

הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, פירסמה כרוז בו קיבלה אחריות לירי הטילים. שרון הדגיש אתמול בישיבת ועדת החוץ והביטחון כי "גם כשאנחנו בעזה היו מנהרות והיו קסאמים, לפני שדיברנו על ההתנתקות. הטרור הפלסטיני קיים - ולא נפסיק להילחם בו בגלל ההתנתקות".

מקור בכיר במערכת הביטחון אמר הבוקר לקול ישראל כי לדעתו לא ניתן למנוע לגמרי ירי טילי קסאם. לדבריו, מדובר במצב מורכב וצריך לפעול במינון הנכון ולא מתוך רצון להעניש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully