וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריצת דרך בהעברת גופים ממקום למקום

אביגד ברמן

17.6.2004 / 17:25

ב"מסע בין כוכבים" היו אלה השחקנים שנעלמו במקום אחד והופיעו במקום אחר, במציאות מדובר עדיין רק חלקיקי אטומים

הסדרה "מסע בין כוכבים" הציגה במשך שנות שידורה הרבה מאוד המצאות עתידניות מעניינות, כמו מכונה לייצור מיידי של אוכל, סייבורגים בעלי אישיות מפותחת ואקדחי פייזר שמסוגלים לפרק כל חומר למולקולות. אך ההמצאה שמאפיינת את הסדרה יותר מהשאר, מאז העונה הראשונה לשידורה, היא מכשיר הטלפורטינג.

החלום להיכנס אל תוך מכשיר ולצאת במקום אחר לחלוטין בן רגע קיים כבר הרבה זמן - באנגלית קוראים לזה טלפורטינג ובעברית עדיין לא קוראים לזה. לאחרונה הצליחה חבורת מדענים מארצות הברית ומאוסטריה לקחת צעד ראשון משמעותי בכיוון. כרגע, עדיין ברמה התת-אטומית.

בבי.בי.סי דווח כי פריצת הדרך הגדולה נעשתה כאשר שני צוותים של מדענים, שפעלו באופן עצמאי בארה"ב ובאוסטריה, הצליחו להעביר חלקיקי אטום אחד לאטום אחר, מבלי לעבור את המרחק הפיזי שבין שניהם. המשמעות היא שהמדענים יכלו לקחת, לדוגמה, את הכוח המגנטי שיוצר אטום אחד, ולגרום לו "לקפוץ" אל אטום אחר בן רגע. המרחק הפיזי בין שני האטומים לא משנה ולמעשה הם היו יכולים להיות, בזמן הניסוי, בשני צדי הגלקסיה. במגזין המדעי "Nature" דווח כי התהליך אירע תוך מספר אלפיות שניה.

הניסוי עלול לבשר עידן חדש בתחום המחשבים

השלכות הניסוי גוררות עניין גובר בעולם המחשוב. מסתבר שניתן להשתמש בתכונות האטום השונות כדי ליצור סוג של שפה בינארית (תכונה אחת מסמלת 1 ואחרת מסמלת 0). אם מדענים יצליחו לעשות טלפורטינג לגופים גדולים יחסית כמו אטומים שלמים, מחשבים יוכלו להעביר מידע מרכיב לרכיב בעזרת טלפורטציה, באופן שיאפשר להעביר כמויות הרבה יותר גדולות של מידע במהירות שיא. במידה וחברות מחשבים יתחילו לייצר מחשבים מבוססי טלפורטינג, נוכל לצפות לעידן חדש לגמרי בו מחשבים מתקשרים זה עם זה במהירות מדהימה ללא קשר למרחק ביניהם.

ניסויים בטלפורטציה כבר נעשו בעבר בהצלחה (גם בישראל), אך זוהי הפעם הראשונה שבה המדענים הצליחו לשמור על תכונות האטום גם בסיום הניסוי. זוהי כמובן גם תחילת הדרך הארוכה לקראת מכשירי טלפורטינג שיוכלו להעביר בני אדם מנקודה לנקודה ברגע אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully