וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל התנקש באחראי לפיגוע ב"מייק'ס פלייס"

30.5.2004 / 8:01

מסוק ירה הלילה טיל שהרג את מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה, ואאל נסאר, שהיה אחראי על פרוייקט הקסאם ואת סגנו. רב סרן שחר בן ישי שנהרג בשכם ייטמן אחה"צ בטבריה

צה"ל התנקש הלילה סמוך לחצות בואאל נסאר, בן 38, פעיל בכיר בזרוע הצבאית של חמאס ברצועה. טיל שנורה ממסוק של חיל האוויר הרג את נסאר ושני פלסטינים נוספים - עוזרו של נסאר, מוחמד סרסור, בן 31, ועובר אורח - בשכונת זייתון בעיר עזה. כך דיווחו עדי ראייה. מקורות רפואיים בעזה מסרו לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי שבעה בני אדם נוספים נפצעו בתקיפה, בהם אשה ושני ילדים.

בקול ישראל דווח כי נאסר וסרסור היו אחראים לשורה ארוכה של פיגועים. נאצר היה אחראי לפיגוע במחסום ארז בתחילת השנה, בו הרגה מחבלת מתאבדת ארבעה ישראלים, וכן לפיגוע בפאב "מייק'ס פלייס" בתל אביב.

כתבי "הארץ", ארנון רגולר ואורי אס, מוסיפים:

בצה"ל אישרו כי חיל האוויר תקף אופנוע פלסטיני בשכונת זייתון, וכי מן הירי נהרגו שני חמושים מהחמאס שהיו אחראים לתכנון פיגועים ולמותם של חיילים ואזרחים ישראלים.

על פי סוכנות הידיעות, היה נאסר מפקד הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה ואחראי על פרויקט הקסאם. סגנו, מוחמד סרסור, עסק בתכנון פיגועים ובגיוס פעילים לארגון. נסאר ניצל בעבר מכמה ניסיונות התנקשות של צה"ל.

במקביל, תקפו מסוקי חיל האוויר גם ברפיח וירו לעבר חוליה שניסתה להניח מטענים באזור מחנה הפליטים "בלוק J", סמוך לגבול מצרים. במקום החל, סמוך לחצות, מבצע של חטיבת גבעתי לאיתור מנהרות להברחת אמצעי לחימה. זוהי הפעולה הראשונה בעיר מאז תום מבצע "קשת בענן" לפני כשבוע.

הכדור חדר דרך אפוד המגן

רב סרן שחר בן ישי, בן 25, נהרג אתמול בבוקר בחילופי אש בין כוח צנחנים בפיקודו, שנכנס אתמול למחנה הפליטים בלאטה שליד שכם, ובין חמושים פלסטינים. בן ישי היה מפקד הפלוגה המסייעת בגדוד 101 של חטיבת הצנחנים והתגורר במושב מנחמיה בעמק הירדן.

הזרוע הצבאית של הפתח, "גדודי חללי אל-אקצא" קיבלה על עצמה את האחריות לירי. דובר מטעם הארגון בשכם מסר שהארגון אחראי לירי.

בן ישי נהרג במהלך סריקת בית בפאתיו הדרומיים של מחנה בלאטה. כוח בפיקודו הגיע עם אור ראשון, סמוך לשעה 05:30, לבית שעליו התקבל מידע מודיעיני לפיו מתנהלת באזור פעילות של מחבלים. הכוח סרק את הבית במשך כ-45 דקות וכאשר יצא בדרכו לג'יפים הממוגנים שהמתינו בחוץ, ירה לעברו מחבל שלוש יריות. בן ישי נפגע מכדור בודד שחדר למותנו, באזור בו האפוד אינו כולל פלטה נגד קליעים. הוא נפצע באורח קשה ומת כעבור זמן קצר במהלך פינויו לבית חולים. הלוחמים לא זיהו את מקור הירי ולפיכך הוחלט להפסיק הפעילות במחנה ולעזוב את המקום.

"שחר היה ראשון להוביל"

בן ישי גדל במושבה מנחמיה בעמק הירדן ולמד בבית הספר היסודי ביישוב. בתיכון למד בפנימיה בבית הספר הריאלי בחיפה. הוא התגייס לסיירת צנחנים בשנת 1996 והגיע לגדוד 101 באוגוסט 2001. בהמשך שירותו מילא את תפקיד קצין המבצעים של חטיבת הצנחנים. באוקטובר האחרון חזר בן ישי לגדוד בתפקיד מפקד הפלוגה המסייעת.

החופשה האחרונה של שחר בן ישי בבית אמו במנחמיה היתה אחת הארוכות בתקופה האחרונה, סיפר דודו, שמוליק אזוגי. "הוא רצה ללכת לשיריון אבל אני צנחן ואמרתי לו 'רק כומתה אדומה ונעליים אדומות'. הוא רצה ללכת לגדודים אבל אמרתי לו תתחיל מהסיירת ואם לא תרצה תרד לגדודים", אמר אזוגי.

מפקד גדוד 101 של הצנחנים, סגן אלוף יצחק בר, אמר ש"שחר היה ראשון להוביל, לאבטח ולפעול. בתקופה שפיקד על הפלוגה היא ביצעה בהצטיינות שורה של פעולות והתבלטה בפעילות, כולל פעילות התקפית בתוך מחנה הפליטים בלאטה", אמר סא"ל בר. "כל זאת בזכותו האישית והבלעדית של בן ישי", הוסיף.

בן ישי הותיר שלוש אחיות וזוג הורים, חנה ודוד. הוא יובא למנוחות היום (ראשון) ב-16:00 בבית העלמין בטבריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully